واردات «پوشاک، پتو و کفش»به کردستان ممنوع شد

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: واردات پوشاک، پتو و کفش از محل معافیت از اول دی ماه اجازه ورود به این استان را ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛  رضا میرزایی دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان صبح امروز در هفتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، گفت: اجرای طرح ساماندهی کالای وارداتی از مرزها صورت گرفته و این طرح از مدت‌ها قبل جزو برنامه‌های اجرایی بوده و جلسات متعددی در این راستا برگزار شده است.

وی افزود: طبق این طرح کالاهای وارداتی، مجاز به چرخش در سطح استان بوده و تنها مختص به بانه و مریوان نیستند.

میرزایی با بیان اینکه حمل کالای مجوزدار در سطح استان بلامانع است، گفت: شاخص مهم در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها پارامترها و برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان بیان کرد: واردات پوشاک، پتو و کفش از محل معافیت از اول دی ماه اجازه ورود به استان را ندارد.

وی با اشاره به آمار کشفیات گفت: در هفت ماهه نخست امسال 291 هزارو 163 بطری مشروبات الکلی کشف شده که کشفیات این محموله نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

میرزایی افزود: در هفت ماهه نخست امسال 56 میلیون 49 هزار و 22 نخ سیگار قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: امسال 4 میلیون و 910 هزار و 46 قلم لوازم آرایشی قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در هفت ماهه نخست امسال سه هزار و 598 دستگاه موبایل و 215 هزار و 472 لیتر سوخت قاچاق کشف شده که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 و 16 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش یک درصدی کشفیات ماهواره در استان هستیم، گفت: در هفت ماهه نخست امسال 339 هزارو 546 قلم البسه قاچاق در استان کشف شده و شاهد کاهش 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان : در هفت ماهه نخست امسال 37 کیلوگرم طلای خارجی قاچاق به مبلغ 55 میلیارد تومان کشف شده است.

انتهای پیام/م

کشف  56 میلیون نخ سیگار قاچاق در استان کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.