حکم عامل تخریب منابع طبیعی در درب بهشت جیرفت

رییس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه فردی را که متهم به ایجاد حریق عمدی در مراتع ملی عباس آباد از توابع بخش درب بهشت شهرستان جیرفت بود به کاشت 400 اصله نهال در این اراضی محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت قیصری، رییس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت گفت: به استناد ماده 675 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 حکم به محکومیت متهم تخریب کننده مراتع ملی درب بهشت جیرفت به تحمل 2 سال حبس تعزیری صادر شد.

وی اظهار کرد: باتوجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز عقیده قانون گذار در راستای حبس‌ زدایی و نظر به دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و به لحاظ حفظ و احیای جنگلی و مراتع ملی اجرای مجازات حبس مورد حکم را مناسب ندانسته و مستنداً به مواد 64، 70،78،79،80 و 81 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 دادگاه مجازات حبس وی را به کاشت 400 اصله نهال تغییر یافت.

قیصری تصریح کرد: محکوم علیه موظف است در موعد کاشت، تعداد نهال های مذکور را در محل آتش‌ سوزی با نظارت اداره منابع طبیعی جیرفت بکارد و سپس به مدت 2 سال از آنها حفاظت و نگهداری کرده تا به رشد و نمو برسند و چنانچه متهم اقدام به کاشت نهال نکند و در طول مدت تعیین شده از آنها حفاظت نکند، حکم جایگزین لغو و مجازات حبس در مورد وی به مرحله اجرا در می آید.

وی یادآور شد: متهم در صورت اجرا و عمل به وظایف خود و تأیید اداره منابع طبیعی، موضوع از سجل کیفری وی محو می شود.

انتهای پیام/ب

عامل تخریب منابع طبیعی به کاشت 400 اصله نهال محکوم کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار