مراسم تجلیل از بزرگان علم ارتباطات ایران در دانشگاه صدا و سیما

همزمان با برگزاری چهارمین همایش بین المللی مدیریت رسانه، از 3 چهره شاخص و پیشکسوت در حوزه رسانه تقدیر و قدردانی شد.

مراسم تجلیل از بزرگان علم ارتباطات ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صبح امروز چهارمین همایش بین المللی فضای مجازی و مدیریت رسانه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صدا وسیما برگزار شد؛ همایشی با 3 نشست که با حضور 4 مهمان‌ از کشورهای نیوزلند ( تیموتی مورفی )، افغانستان ( محمد فهیم دشتی )، آلبانی ( یافتیار لوزاتی)، آذربایجان (وصاله ماهرقیزی) که با تقدیر از چند پیشکسوت  حوزه رسانه همراه بود.

در ابتدای نشست، دستور کار همایش توسط سرکار خانم دکتر صدیقه ببران به زبان انگلیسی قرائت شد و سپس مهمانان خارجی شرکت‌کننده به سخنرانی در حوزه‌ فضای مجازی و مدیریت رسانه پرداختند و از تجربیات کشور خود در این زمینه گفتند.

دکتر باقر ساروخانی یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه خبر، در سخنرانی کوتاه و ابتدایی خود گفت: شکستن انحصار در دنیای ارتباطات انقلابی را بوجود آورده است، زمانی بود که ما تنها 4 منبع خبری داشتیم اما حالا دیگر تنگناهای زمان ومکان آزاد شده‌اند بصورتی که در یک مسجد می‌توان پیام را به تمام جهان مخابره کرد، از این نظر این انقلاب بسیار مهم است.

در ادامه مراسم، تقدیر از سه استاد پیشکسوت حوزه رسانه؛ علی اکبر فرهنگی ( بنیانگذار رشته مدیریت رسانه و استاد ممتاز دانشگاه تهران )، دکتر باقر ساروخانی ( پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران و استاد ممتاز دانشگاه تهران ) و دکتر محسن مهاجرانی ( مدیر برجسته رسانه‌های صوتی و تصویری کشور ) صورت گرفت.

دکتر اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا  و سیما در ابتدای مراسم تقدیر از پیشکسوتان، به ایراد سخنرانی پرداخت.  دکتر اسفندیاری در سخنان خود به این سوال اساسی پرداخت که به راستی مدیر رسانه کیست؟

رئیس دانشگاه صدا و سیما ادامه داد: ابهاماتی که در تعریف مدیر رسانه وجود دارد موجب مخدوش شدن هویت این جایگاه شده، البته با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی به نوعی شاید همه مدیر رسانه هستند.

در ادمه دکتر اسفندیاری از پیشکسوت سومی نام برد که در جلسه حضور نداشت؛ دکتر محسن مهاجرانی، مدیر برجسته رسانه‌های صوتی و تصویری کشور که سه دهه فعالیت او در مدیریت سازمان صدا و سیما و تقدیر مقام معظم رهبری از ایشان شاید کمتر عنوان شده باشد و عنوان کرد از امروز کسوت دکتری افتخاری مدیریت رسانه را برایشان اعلام می‌کنیم.

در ادامه دکتر حسین رضی، معاونت پژوهش و نظارت وبرنامه‌ریزی به بیان سخنانی درباره  دو استاد برجسته و مدیر غائب مورد تجلیلی پرداخت و  خبر داد که در سالهای آینده قرار است جوایزی به نام آقای دکتر ساروخانی و دکتر فرهنگی به دانشجویان رشته مدیریت رسانه اهدا شود. در پایان تقدیر از این دو استاد برجسته صورت گرفت.

 

انتهای پیام/

برگزاری چهارمین همایش بین المللی مدیریت رسانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.