دستگیری شکارچی غیرمجاز در سرخس

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس از دستگیری متخلف شکار و صید با یک قبضه سلاح دولول غیرمجاز و یک قبضه سلاح تک لول متعلق به غیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  موسی غلام زاده گفت:: مامورین یگان محیط زیست سرخس در حین گشت و کنترل مستمر در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه با توجه به مشکوک شدن و بازرسی خودرو در منطقه موفق به کشف و ضبط ادوات جرم ازقبیل یک قبضه سلاح دولول غیرمجاز، یک قبضه سلاح تک لول متعلق به شخص دیگر،۲۲ عددفشنگ چهارپاره غیرمجاز،۵ عددفشنگ ساچمه و یکدستگاه دوربین چشمی شدند.

وی افزود: باتوجه به اظهارات متخلف مبنی بر شکار غیرمجاز یک راس خوک وحشی برای جلوگیری از خسارت به منطقه کشاورزی خود، مامورین لاشه یک راس خوک را از محل تاسیسات متهم کشف کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس گفت: متخلف ضمن معرفی به مراجع قضایی در خصوص شکار غیرمجاز خوک به مجازات مقرر در بند ب. ماده ۱۲ قانون شکار و صید و حمل سلاح و مهمات غیرمجاز طبق بند الف. ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات محکوم خواهد شد و مبلغ هشت میلیون ریال به محیط زیست بابت شکار یک راس خوک پرداخت خواهد کرد.

غلام زاده افزود: شکار و صید هرگونه جانوری بدون دریافت مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع بوده و کشاورزان و دامداران باید اقدامات بازدارنده را در راستای جلوگیری از خسارت حیات وحش به مزارع و باغات را انجام دهند و ازهرگونه شکار غیرمجاز حیات وحش خود داری نمایند.


انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار