برگزاری کنگره سراسری باریشماز در مراغه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه گفت: کنگره سراسری استاد حیدر عباسی با عنوان «باریشماز» پانزدهم آذرماه سال جاری با یکصد اثر در مراغه برگزار می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد فیاضی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه با اشاره به برگزاری سراسری این دوره از کنگره گفت: کنگره استاد حیدر عباسی به صورت سراسری با شرکت کننده‌هایی از پژوهشگران و صاحب‌نظران از سراسر استان‌های کشور به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ارشاد مراغه در ادامه با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه برگزاری این کنگره سراسری تصریح کرد: بیش از یکصد اثر ارزشمند به دبیرخانه کنگره سراسری استاد حیدر عباسی ارسال شده است.

وی با اشاره به موضوعات آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره، گفت: بیشتر آثار ارسال شده در قالب، استعمار ستیزی، صُوَر خیال در آثار استاد عباسی، انعکاس اوضاع اجتماعی، تأثیر قرآن و حدیث در آرمان گرایی و در قالب نقد و پژوهش، ترجمه، نثرفارسی و ترکی آذربایجانی است.

فیاضی افزود: آثار ارسال شده جهت داوری به کمیته داوران کنگره تحویل شده است که پس از بررسی‌های انجام شده، آثار برگزیده معرفی خواهد شد.

دبیر برگزاری کنگره در ادامه، با اشاره به اسامی داوران، تصریح کرد: آقایان ابراهیم اقبالی، حسین مهرنگ، ابوالفضل علی‌محمدی، صمد رحمانی، وصال سجادی، قضاوت و داوری این رویداد سراسری را برعهده خواهند داشت.

استاد حیدر عباسی در سال 1322 در شهر تاریخی و فرهنگی مراغه به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مراغه و تحصیلات عالی را در دانشگاه آذرآبادگان با اخذ لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی به پایان رساند.

حیدر عباسی شاعر توانای شهر مراغه که در اشعار خود به «باریشماز» تخلص دارد و به شش زبان انگلیسی، فرانسه، عربی، ترکی و فارسی اشراف کامل دارد.

وی در زمینه هنر نقاشی و خوشنویسی نیز جزء اساتید برجسته به شمار می‌رود و خالق آثار ارزشمندی چون ترجمه مثنوی معنوی و نهج‌البلاغه به زبان ترکی استانبولی است.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مراغه میزبان برگزاری کنگره سراسری باریشماز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار