قاضی زاده هاشمی:

50 درصد بيمارستان‌هاى كشور عمرى بيش از نيم قرن دارند

وزیر بهداشت گفت: 50 درصد بيمارستان هاى كشور عمرى بيش از نيم قرن دارند و با استانداردهاى پدافندغيرعامل سازگار نيستند.

50 درصد بيمارستان‌هاى كشور عمرى بيش از نيم قرن دارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سيد حسن قاضى زاده هاشمى وزيربهداشت در پنجمين همايش پدافندغيرعامل در نظام سلامت گفت: يكى از دستگاه‌هايى كه در حوزه پدافند غيرعامل مورد توجه است وزارت بهداشت است.

وى ادامه داد: ما مى‌دانيم كه در اتفاقات و حوادثى كه روى مى‌دهد. بيمارستان‌ها، اورژانس و سيستم بهداشتى قبل از همه بايد از مردم مراقبت كنند و قبل از  توصيه به مردم بايد اول خودمان به آن توصيه ها توجه كنيم.

وزيربهداشت با بيان اينكه شرايط ما از گذشته‌هاى دور در پدافندغيرعامل سلامت خوب نبود، گفت: خوشبختانه با سنجه هايى كه در سازمان پدافندغيرعامل ايجاد شد وزارت بهداشت در اين زمينه گام هايى برداشته است.

با استاندارهاى پدافندغيرعامل در بيمارستان ها فاصله زيادى داريم

هاشمى عنوان كرد: مراكز درمانى ما با استاندارهاى بين المللى در پدافندغيرعامل فاصله زيادى دارند و متاسفانه شرايط دولت به گونه اى نيست كه بتوانيم به سرعت به استاندارها نزديک شويم.

مراكز درمانى فرسوده با استاندارهاى پدافندغيرعامل سازگار نيستند

وى با بيان اينكه 50 درصد بيمارستان هاى كشور عمرى بيش از نيم قرن دارند، گفت: بيمارستان‌ها در محل‌هايى ساخته شده‌اند كه با استانداردهاى پدافندغيرعامل سازگار نيست البته در اين راستا در حال حركت هستيم.

هاشمی ادامه داد: در حوادثی که اتفاق می‌افتد بايد نسبت به گذشته چابک‌‌تر عمل کنیم؛ كارهاى خوبى در اورژانس انجام شده است اما کافی نیست و باید خیلی بیشتر تلاش کنیم تا اگر انفاقى رخ داد مردم مطمئن باشند كه در حد عالى مى توانيم خدمات بدهيم.

وزیر بهداشت گفت: مسأله پدافند غیرعامل موضوع بسیار مهمی است و نبايد آن را به عنوان يک موضوع فرعى ديد و باید به آن توجه داشت، زیرا در منطقه ای زندگی می کنیم که بسیار آلوده است و این موارد به سرعت برطرف نمی‌شود افزون بر اين از نظر طبیعی کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته است که بلایای طبیعی در آن به وفور اتفاق می‌افتد.

وی در پایان افزود: وزارت بهداشت به عنوان ستاد در این زمینه تلاش و پشتیبانی خواهد کرد.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار