استاندار کرمانشاه؛

تدوین سند آمایش سرزمین توسط صاحبنظران کرمانشاهی

در روند تدوین سند آمایش سرزمین باید نظرات کارشناسان و صاحب نظران کرمانشاهی لحاظ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ استاندارکرمانشاه  گفت: با تدوین سند آمایش باید پیرامون وضع موجود استان به یک جمع بندی کارشناسی برسیم زیرا در غیر این صورت ممکن است در برنامه ریزی‌ها با مشکل روبرو شویم و آیندگان نیز نتوانند از این سند به عنوان سندی راهبردی بهره لازم را بگیرند.
هوشنگ بازوند افزود: هم اکنون دستگاه‌ها و مجموعه‌های متعددی مانند بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، دفتر مناطق محروم و توسعه روستایی، بنیاد برکت، بنیاد علوی، وزارت کار و گردشگری و میراث فرهنگی، همگی در روستا‌ها مشغول به اجرای طرح‌های مختلف هستند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه روستایی باید بر اساس یک آسیب شناسی دقیق تدوین شود افزود: با وجود فعالیت‌های مجموعه‌ها و سازمان‌های گوناگون، نرخ بیکاری در روستا‌ها همچنان بالاست و روستاییان همچنان به شهر‌ها مهاجرت می‌کنندواین وضعیت نشان می‌دهد برنامه‌های توسعه روستایی چندان موفقیت آمیز نبوده اند.
وی  گفت: طرح‌های توسعه روستایی باید بر اساس یک آسیب شناسی دقیق و میدانی توسط کارشناسان این حوزه تدوین شوند.
اسناندار تاکید کرد: قانونگذار باید در اولین گام تکلیف مدیریت روستا را در کشور مشخص کند تا بتوان با یک مدیریت متمرکز و هماهنگ برنامه‌های توسعه روستایی را پیش برد.
در این نشست گزارشی از روند اجرای مطالعات مرحله اول برنامه آمایش سرزمین استان کرمانشاه توسط دانشگاه رازی ارایه شد. همچنین گزارشی از سند توسعه قتصادی و اشتغال اشتغال روستایی ارائه شد.

 

انتهای پیام/پ

 

تدوین سند آمایش سرزمین

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار