دومین جرم کشور خشونت های رفتاری و گفتاری است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:طبق آمار دومین جرم از حیث فراوانی در استان کرمان و بعضا در کشور مربوط به خشونت های رفتاری وگفتاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست تعاملی با رییس و جمعی از معاونین دانشگاه شهید باهنر کرمان بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم تاکید کرد و گفت:موثرترین راه پیشگیری ، پیشگیری های اولیه شامل اقدامات فرهنگی،اقتصادی واجتماعی است و کم اثر ترین نوع پیشگیری مربوط به پیشگیری کیفری است.

رییس شورای قضائی استان کرمان بر تعامل وهمکاری بیشتر دادگستری و دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص مباحث علمی و برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت تاکید کرد و افزود:جامعه دانشگاهی می توانند از ظرفیت های خوب دادگستری و از محتوای ارزشمند کیس ها و پرونده های مختلف در جهت انجام تحقیقات علمی در راستای کاهش جرائم در جامعه استفاده کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت:علیرغم اینکه تشکیلات عدلیه با ساز و کار رسمی قدمتی حدود یک قرن دارد،اما تا یک دهه قبل بحث پیشگیری از وقوع جرم جدی گرفته نشده بود.

وی خاطرنشان ساخت:طبق اصل 156قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم جزء وظایف اساسی قوه قضائیه است اما همگان می دانند موفقیت در این حوزه نیازمند یک همکاری وتعامل فرا قوه ای است.

موحد عنوان کرد:خوشبختانه طی چند سال گذشته گفتمان پیشگیری از وقوع جرم در کشور شکل گرفته است و مدیران در این زمینه دغدغه دارند.

وی هماهنگی وهم افزایی بین سازمان هایی که به نوعی مسئولیت مباحث پیشگیری از وقوع جرم دارند را از وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود:با اقدامات موثر اعضای شورا موفقیت های خوبی در زمینه کاهش بعضی از جرائم در استان کرمان به وقوع پیوسته است.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری وتعامل دانشگاه شهید باهنر با مجموعه قضائی استان کرمان،بیان کرد:انتظار می رود دانشگاه در بخش های علمی،کاربردی و اجرایی دادگستری استان کرمان را در همایش ملی پیشگیری از خشونت،راهکارها وچالش ها" حمایت کند.

انتهای پیام/ی

پیشگیری کیفری ؛ از اثر بخشی لازم برخوردار نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.