3500کودک در خراسان جنوبی،تحت حمایت طرح همسفره

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:از ابتدای سال جاری 3 هزار و ۵۰۰ کودک در خراسان جنوبی از بسته‌های حمایت این نهاد بهره‌مند شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ نخعی،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:از ابتدای سال جاری 3 هزار و ۵۰۰ کودک در خراسان جنوبی که دچار سوءتغذیه بودند، با معرفی از سوی مراکز بهداشت به کمیته امداد، از بسته‌های حمایت این نهاد بهره‌مند شدند.

وی بابیان اینکه سلامت جسمی و روانی کودکان تحت حمایت از اولویت‌های کمیته امداد است، افزود: با اجرای طرح رفع سوءتغذیه کودکان، از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آن‌ها در آینده جلوگیری می‌شود.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افزایش ابتلا به بیماری‌ها و کاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی کودکان، آثار مخربی در سلامت آن‌ها خواهد داشت، گفت: با هزینه‌های سنگینی که برای توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور به دولت تحمیل می‌شود، جلوگیری از سوءتغذیه کودکان از همین سنین ابتدایی مقرون‌به‌صرفه تر خواهد بود.


نخعی افزود: هم اکنون در خراسان جنوبی سه هزار و ۵۰۰ کودک مشمول این طرح هستند و خانواده کودکان مبتلابه سوءتغذیه با دریافت کارت‌های بانکی ویژه این طرح می‌توانند ماهیانه ۷۵ هزار تومان مواد غذایی پیش‌بینی‌شده را از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به پایش رشد کودکان از طریق مراکز بهداشت،گفت: درصورتی‌که کودکان مبتلابه سوءتغذیه باشند، به کمیته امداد معرفی می‌شوند و کودکان مشمول طرح، با نظر کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان از سبد غذایی مخصوص شامل برنج، گوشت، روغن، شکر، تخم‌مرغ، عدس و کالاهای اساسی دیگر بهره‌مند می‌شوند.


نخعی افزود: کمیته امداد طرح بهبود وضعیت تغذیه کودکان نیازمند را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی از نیمه دوم سال ۸۰ اجرایی کرده است.


وی گفت: از ابتدای سال جاری جهت توزیع سبد غذایی در بین کودکان دچار سوءتغذیه بیش از ۷۸۵ میلیون تومان هزینه شده است.
انتهای پیام/ب


اجرای طرح همسفره در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.