دیرکل آموزش و پرورش استان لرستان :

۶۰ مورد سهم استان لرستان در احداث مدرسه است

در لرستان ۶۸ مدرسه خشتی، ۱۸ مدرسه شپه کپری، ۲۷ مدرسه کپری،۱۸۱ مدرسه کانکسی و ۸۶ مدرسه چادری وحود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  خدانظر دریکوند،  مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: البته مدارس چادری در مناطق کوچرو مستقر بوده که همراه همراه با مردم منطقه کوچ می‌کنند و امکان اسکان آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان افزود: طی جلسه‌ای با خیرین مدرسه ساز سه قول مساعد برای آموزش و پرورش تصویب شد؛ اول بهسازی ۳۸ مدرسه از مدارس خشتی و گلی توسط قرارگاه خاتم الانبیا. دوم اختصاص اعتباری از سپاه پاسدران انقلاب اسلامی جهت احداث ۵۰۰ مدرسه در کشور که ۶۰ مورد از آن سهم استان لرستان می‌باشد و سوم برگزاری جشنواره‌های متنوع در آموزش و پرورش.

خدانظر دریکوند با اشاره به کافی نبودن منابع مالی آموزش و پرورش گفت: اولین مشکل ما این است که منابع مالی دولتی در تامین هزینه‌ها کفایت نمی‌کند و آموزش و پرورش استان بیش از ۸ میلیارد تومان بدهی آب و گاز و برق دارد که به هیچ وجه توانایی پرداخت آن را نداریم.

دریکوند افزود:، اما با وجود کاستی و نقصان مالی همواره در صدد انجام وظیفه و خدمت به دانش آموزان عزیز هستیم و هرگز به خاطر مسائل مادی هیچ دانش آموزی را آزده خاطر یا از تحصیل منع نخواهیم کرد و تا جایی که امکان دارد به رشد و تعالی دانش آموزان نیز کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص کمک‌های مردمی نیز افزود: آموزش و پرورش هیچ اجباری در دریافت کمک‌های مردمی ندارد و دست آن‌هایی را که با آگاهی و علاقه خودشان به سیستم آموزش و پرورش کمک می‌کنند را بوسه می‌زنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان مبحث بیکاری در استان را دومین مشکل اساسی برشمرد که در حوزه آموزش ناشی از این می‌شود که بیکار‌ها مهارت کار ندارند.

خدانظر دریکوند افزود:برای زودن بیکاری ما باید مهارت محوری در هنرستان‌ها را گسترش دهیم.

لازم به ذکر است در همین راستا تجهیز هنرستان‌های استان به ویژه هنرستان ولعیصر خرم آباد از جمله عوامل افزایش مهارت آموزی در قشر دانش آموز عنوان شد.

خدانظر دریکوند در خصوص مدیریت استان و سهم استان از بودجه‌های کلان اشاره کرد: سه خط لوله عمده نفت از استان می‌گذرد و قطعا همه عواید آن باید به لرستان برسد با این وجود اگر فقط بخشی از این سهم به آموزش و پرورش برسد دیگر شاهد مدارس کپری در سطح استان نخواهیم بود

انتهای پیام/د

۶۰ مدرسه در لرستان ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.