رئیس اتاق بازرگانی ارومیه:

دستیابی به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه میسر می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: دول ۲ کشور ایران و ترکیه موانع و مشکلات تجاری را حل کنند تا بتوان سریع‌تر به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ۲ کشور دست یافت.

دستیابی به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه میسر می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه بعد از ظهر امروز در حاشیه اجلاس اقتصادی اتاق‌های بازرگانی ارومیه و وان در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه روابط اقتصادی ۲ کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه اظهار داشت: بحث توسعه اقتصادی ۲ کشور ایران و ترکیه بسیار اهمیت دارد و برگزاری اجلاس‌های متعدد درنهایت منجر به نتیجه مطلوبی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه بیان کرد: مقرر شد تا به‌زودی نشستی بین ۲ استاندار وان و آذربایجان غربی به همراه تجار و بازرگانان ۲ استان برگزار شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان غربی در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی افزود: همه مسائل می‌توانند در زمینه توسعه اقتصادی دخیل باشندچراکه آذربایجان غربی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار بوده و ظرفیت‌هایاین استان در حوزه‌های معدن، کشاورزی و صنعت بسیار بالا است.

انتظار گفت: ما با دورترین نقاط جهان ازجمله آمریکا، کانادا و دیگر کشور‌ها ازجمله کشور‌های اسکاندیناوی و کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس به‌راحتی تجارت می‌کنیم پس باید با کشور دوست و همسایه، ترکیه نیز تجارت خود را توسعه دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: ما باید تجارت خود را با کشور ترکیه که ۵۶۰ کیلومتر مرز، ۳ گمرک، ۴ بازارچه و امنیت نسبی بسیار بالا در مرز‌ها را دارا هستیم بیش‌ازپیش گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: باید تجارت خود در منطقه و با کشور ترکیه را توسعه دهیم تا درنهایت به اهداف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری که توسط دولت‌های ۲ کشور ترکیه و ایران هدف‌گذاری شده، دست پیدا کنیم.

انتظار گفت: دست‌یابی به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین کشور‌های ایران و ترکیه دور از انتظار نیست و دستیابی به آن می‌تواند خیلی سریع‌تر انجام شود و این موضوع نیازمند آن است که دولت‌های ۲ کشور موانع و مشکلات را رفع کنند.

انتهای پیام/ف

دول ۲ کشور ایران و ترکیه موانع و مشکلات تجاری را حل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.