با انعقاد تفاهم نامه همکاری منطقه آزاد انزلی صورت گرفت؛

اختصاص 20 هکتار از زمین های منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه به شرکت های ایرانی

20 هکتار از زمین های منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه به شرکت های ایرانی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی که برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی به آستراخان روسیه سفر کرده بود در خصوص دستاوردهای این سفر گفت : بر اساس انعقاد تفاهم نامه 20 هکتار از زمین های منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه به شرکت های ایرانی همکاری با منطقه آزاد انزلی اختصاص یافت.

وی افزود : با این کار منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه به مرکز پردازش کالاهای نیمه ساخته و صادرات محصولات ایرانی به کشورهای اورآسیا تبدیل می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه شرکت های ایرانی معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی می توانند با تولید و پردازش کالا در منطقه ویژه آستراخان روسیه با کمترین هزینه به بازارهای کشورهای اورآسیا دسترسی پیدا کنند گفت : مزایای این منطقه اقتصادی و معافیت هایی که برای مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی عضو کشورهای اورآسیا وجود دارد، فرصت مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی مورد نیاز بازار روسیه و کشورهای اطراف است.

رضا مسرور به دیدارش با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه اشاره و خاطر نشان کرد : سرگی میلوشکین این حرکت را گام موثری برای تحکیم و تعمیق مناسبات اقتصادی و بازرگانی 2 کشور به ویژه در حوزه دریای خزر در راستای فعال سازی کریدور بین المللی شمال - جنوب موسوم به نوستراک و توسعه صادرات ایران به کشورهای حاشیه خزر دانست.

وی با اشاره به تفاهم نامه منطقه آزاد انزلی با وزارت حمل و نقل و صنعت آستراخان روسیه اعلام کرد : با ساخت اولین کشتی پیشرفته گردشگری در آستراخان ، خط مسافری بری دریایی خزر در سال آینده راه اندازی می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با ابراز امیدواری نسبت به رونق گردشگری دریایی در میان کشورهای حاشیه دریای خزر با به آب اندازی کشتی مسافربری لوتوس افزود : با توجه به ساخت اسکله مارینا در مجاورت مجتمع بندری کاسپین و امضاء تفاهم نامه هایی با شرکت های کشتی ساز در ایران، منطقه آزاد انزلی برنامه های متنوعی برای رونق گردشگری دریایی در دریای خزر را دنبال می کند.

رضا مسرور در پایان با تاکید به اهمیت توسعه همکاری های منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس تصریح کرد : افزایش تعاملات منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس نقش موثری در توسعه مراودات تجاری و افزایش درآمدهای ارزی 2 کشور ایران و روسیه دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی منطقه آزاد انزلی و آستراخان روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.