جایگزین های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند

در صورت حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های اصفهانی جایگزین پایتخت نشین‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال صحبت های صورت گرفته در کارگروه لیگ «الهام‌بخش» AFC در خصوص مدل‌های مالی پایدار در فوتبال باشگاهی، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای برای اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های عضو به آنها اعلام کرد، اگر تکلیف بدهی باشگاه ها پرداخت و به آنها رسیدگی نشود، از حضور تیم های بدهکار در لیگ قهرمانان آسیا 2018 جلوگیری خواهد شد.

AFC در این نامه به اتحادیه‌ها و فدراسیون‌ها عضو یادآور شده است که هر باشگاهی که خواهان جواز حضور در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است، باید ابتدا وضعیت تمامی بدهی‌ها و پرداخت‌های معوقه‌‌شان را اعم از بدهی‌ به سایر باشگاه در حوزه نقل و انتقالات، و بدهی‌ به بازیکنان، کارمندان یا مقامات مالیاتی و اجتماعی را مشخص و تسویه تا مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

باشگاه های ایرانی تا 8 آبان فرصت دارند تا میزان بدهی‌های خود را که به صورت کامل پرداخت شده است، بدهی‌هایی که زمان پرداخت‌شان با توافق دوجانبه با طرف طلبکار به تعویق افتاده و بدهی‌هایی که مورد شکایت‌‌هایی جدی واقع و به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شده‌اند را به AFC گزارش کنند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره حضور آنها تصمیم گیری کنند.

تقریبا حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان قطعی است اما 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به ترتیب بدهی 5 و3 میلیاردی شان را تصفیه کنند تا جواز حضور در این رقابت ها را بدست آورند. وضعیت مالکیتی باشگاه نفت طلاییه هم کماکان مشخص نیست و به احتمال زیاد این تیم از رقابت های لیگ قهرمانان حذف می شود.

در صورت حذف استقلال، پرسپولیس و نفت و بر اساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC )، تیم های تا رده هشتم جدول فصل گذشته شانس جایگزینی دارند و می‌توانند به جای 3 تیم پرسپولیس، استقلال و نفت تهران به این مسابقات وارد شوند.

براساس جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم پس از تراکتورسازی تبریز، تیم سوم جدول که به عنوان چهارمین نماینده ایران به AFC‌ معرفی شده به ترتیب ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان، پیکان تهران، استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز هستند و در صورتی که هر یک از نمایندگان ایران در آسیا، نتواند مجوز حرفه‌ای را اخذ کند، یکی از تیم‌های رده چهارم به بعد لیگ قبل که از نظر بدهی در شرایط مطلوب‌تری نسبت به نمایندگان ایران باشند، به عنوان تیم بعدی به AFC معرفی خواهند شد.

AFC دیگر مانند سالهای گذشته با تیم های بدهکار شوخی ندارد و حتی العین و الاتحاد که از زیرساختهای خوبی نیز برخورد دار هستند از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد و باید دید سرنوشت تیم های ایرانی چه خواهد شد.

باشگاه های ایرانی فقط تا دوشنبه 8 آبان فرصت دارند تا بدهی های خود را تصفیه کنند و در غیر اینصورت از لیگ قهرمانان حذف می کنند.

انتهای پیام/

تیم های پایتخت در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Agahi90.ir
۱۶:۰۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
جالب بود
ممنون موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
خدا را شکر
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
سپاهان و ذوب اهن 4تا بازیکن خارجی پیکان 3تا بازیکن خارجی
آخرین اخبار