یوسفی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

مسئله آب در کشور به شرایط بحرانی رسیده/مخالفتم با اردکانیان به دلیل دغدغه‌های محیط زیستی است

نماینده مردم اهواز گفت: مسئله آب در کشور به شرایط بحرانی رسیده است لذا باید به مسائل زیست محیطی اهمیت بیشتری داده شود.

مخالف وزیر نیرو یوسفیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در جریان روند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو و در مخالفت با  رضا اردکانیان گفت: حل مشکل آب نیازمند توسعه همزمان در سایر بخش‌هاست که متاسفانه ما مفهوم توسعه را به خوبی درک نکردیم و بیشتر توهم توسعه است.

وی افزود: تمرکز بر مدیریت عرضه باعث شده که فرصت های تقاضا را از دست بدهیم، برای مدیریت حوزه آب باید نقشه راهی درست تهیه کنیم که در دوره های اخیر با کوتاهی در این حوزه روبه رو بوده ایم.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه سیاسی شدن موضوع آب این مسئله را پیچیده تر کرده است، اظهار کرد: امنیتی کردن آب یکی از خطرات حوزه مدیریتی آب است. با توجه به جهانی بودن مسئله آب، این موضوع باید یکی از جنبه های دیپلماسی کشور باشد.

یوسفی ادامه داد: استان خوزستان درگیر مسائل زیست محیطی است که علت آن کمبود آب است، پروژه های انتقال آب نفس های خوزستان را به شماره انداخته است.

وی گفت: مسئله آب در کشور به شرایط بحرانی رسیده است لذا باید به مسائل زیست محیطی اهمیت بیشتری داده شود؛ کمبود آب و خشک شدن چشمه ها در استان خوزستان و مشکلات دریاچه ارومیه تنها بخشی از مشکلات انتقال آب بین حوزه ای است.

 این نماینده مجلس دهم بیان کرد: امروز می بینیم که بر بدن نیمه جان کارون نگاه کاسب کارانه وجود دارد، مخالفت بنده با اردکانیان با شخص وی نیست بلکه به خاطر دغدغه های محیط زیستی ملت ایران است. اردکانیان سوابق غیرقابل انکاری در مدیریت غیرکاشناسی پروژه های انتقال آب دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دلیل بحران آب رویکرد مهندسی و نگاه صرف مهندسی به مسئله آب است، گفت: باید رویکرد اجتماعی جایگزین این رویکرد شود، با سیاسی شدن موضوع آب این مشکل پیچیده تر شده است.

یوسفی با تاکید بر اینکه امنیتی کردن موضوع آب خطرناک است، اظهار کرد: با توجه به چالش جهانی آب باید دیپلماسی آب در دستور کار قرار گیرد، متاسفانه فشار فقر و نابرابری موجب تعرض مردم به محیط زیست و منابع آبی شده است.

وی بیان داشت: موضوعاتی مانند انتقال آب نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه مشکل را به مبداء انتقال داده است. خوزستان درگیر مشکلات محیط زیست است، پروژه های انتقال آب نفس های خوزستان را به شماره انداخته است.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: درخواست تجدیدنظر در سیاست های آبی کشور را دارم، زیرا حیات مردم خوزستان در گرو آن است. باید مدیریت منابع آب و مدیریت تقاضا اصلاح شود.

یوسفی افزود: شبهه دغدغه شخصی و منطقه ای در خصوص وزیر پیشنهادی نیرو برای انتقال آب وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان اذعان کرد: طبق گزارشات جهانی تغییر اقلیم ایجاد شده و این امر از جنوب غربی ایران در حال ورود به کشور است، مشکلات امروز خوزستان در صورت عدم توجه به کل کشور سرایت می کند، پروژه انتقال آب نفس کارون را به شماره انداخته است.

نماینده اهواز اظهار داشت: امروز شاهدیم بر بدن نیمه جان کارون نگاه کاسب کارانه وجود دارد. مخالفت امروز اینجانب نه با یک شخص بلکه مخالفت با تفکراتی است که با مدیریت نادرست آب امکان دارد حیات محیط زیست را به خطر بیندازد.

وی سوابق وزیر پیشنهادی را دلیل اصلی مخالفت با رای اعتماد به وی خواند و گفت: سوابق پررنگ ایشان در مدیریت آب که هم اکنون شاهد نتایج آن هستیم، سوابق ایشان در طرح های انتقال آب، سوابق وزیر پیشنهادی در انتقال آب بهشت آباد از دلایل مخالفت بنده با آقای اردکانیان است.

یوسفی برگزاری سمیناری با عنوان انتقال آب بین حوضه ای، شعاری بودن برنامه ها و نداشتن برنامه اجرایی، عدم ارائه راهکار در مدیریت منابع آب و احداث سد گتوند در دوره مدیریتی ایشان را از علل دیگر مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو خواند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: گتوند حیات خوزستان را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.