باقری:

نیاز به ساخت 900 مدرسه تا 8 سال آینده/ 34 درصد کلاس‌های مدارس تهران پرجمعیت است

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به مشکلات فضای آموزشی گفت: تا 8 سال آینده نیاز به 900 مدرسه داریم.

نیاز به ساخت 900 مدرسه تا 8 سال آینده/ 34 درصد کلاس‌های مدارس تهران پرجمعیت استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در مورد روند نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس شهر تهران اظهار کرد: 700 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی در شهر تهران وجود دارد که مهندسان اجازه استفاده را ندادند، البته از این تعداد 100 مدرسه تخلیه شده است.

وی ادامه داد: در شهر تهران مدارسی به قدمت 80 تا 100 سال وجود دارد که باید تخریب شود و برخی مدارس با عمر 25 سال داریم که نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: از سال 84 تا امروز 3 هزار و 479 کلاس درس مقاوم‌سازی شده است و همچنان 6 هزار و 846 کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

تخریب و بازسازی 225 مدرسه در 10 سال اخیر

باقری با اشاره به اینکه طی 10 سال اخیر 225 مدرسه تخریب و بازسازی شده عنوان کرد: برای سایر مدارس و اجرای طرح منتظر تأمین بودجه هستیم.

وی به مسئله ظرفیت کلاس‌های درس در مدارس شهر تهران اشاره کرد و گفت: میانگین کلاس‌ها 32 نفره بوده اما 34 درصد کلاس‌های درس جمعیتی بین 33 تا 37 دانش‌آموز را در خود جای داده و حتی کلاس‌هایی با تراکم بالای دانش‌آموزی را شاهد هستیم که موجب شده از استانداردها فاصله بگیریم.

باقری با بیان اینکه رشد جمعیت دانش‌آموزی را در مدارس شاهد هستیم اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا سال 1404 به 900 مدرسه در تهران نیاز داشته باشیم.

تأمین فضاهای آموزشی نیازمند بودجه 3هزار میلیاردی 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران مهمترین چالش برای تأمین فضاهای آموزشی را مسئله منابع مالی دانست و گفت: برای رفع مشکل حداقلی نیازمند 2 الی 3 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی به وضعیت مدارس ابتدایی اشاره کرد و گفت: وضعیت مدارس در برخی مناطق تهران مناسب نیست و برخی فضاهای آموزشی که در کنار بزرگراه‌ها قرار گرفته‌اند و مواردی از این قبیل باید تغییر کنند.

وجود تهران در لیست استان‌های فقیر تامین فضای آموزشی

باقری با بیان اینکه جزء 5 استان فقیر کشور از نظر تأمین فضای آموزشی هستیم اظهار کرد: تنها آموزش و پرورش و سازمان نوسازی توان رفع مشکلات را نداشته و باید از ظرفیت خیرین نیز در مدارس استفاده کنیم که البته در تهران خیرین قریب به 50 درصد تامین فضاهای آموزشی را بر عهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در کمیسیون ماده 5 شهرسازی بند "ه" تبصره 9 بودجه 96 و ماده 6 قانون الحاق 2،  به لزوم تغییر وضعیت مدارس اطراف اتوبان یا سایر مکان‌های نامناسب آموزشی تاکید کرده است و کاربری جدیدی برای آن‌ها در مناطق مناسب در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت قانونی شوراهای آموزش و پرورش در تأمین فضاهای آموزشی رعایت نمی‌شود، بیان کرد: بند 3 ماده 13 که به پرداخت تا سقف 5 درصد عوارض شهرداری برای توسعه فضاها توجه دارد چندان رعایت نمی‌شود.

باقری با بیان اینکه ماده 16 و 18 قانون شورای آموزش و پرورش نیز چندان  اجرایی نشده یادآور شد: امیدواریم با ورود شهردار جدید بخشی از این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار