ایستگاه مترو ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد افتتاح شد/رشد 2 رقمی ترافیک هوایی در 3 سال گذشته

دقایقی پیش ایستگاه مترو ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد به طول حدود 2 کیلومتر از مسیر خط 4 مترو افتتاح شد.

ایستگاه مترو ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد افتتاح شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی، رحمت ا... مه آبادی رییس هیأت مدیره شرکت فرودگاه ها و‌‌ ناوبری هوایی کشور و محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل شهرداری ؛مترو فرودگاه مهرآباد با طول حدود 2 کیلومتر از مسیر خط 4 مترو افتتاح شد.

رشد 2 رقمی ترافیک هوایی در 3 سال گذشته

در ادامه مراسم افتتاح ،رحمت اله مه آبادی رییس هیأت مدیره شرکت فرودگاه ها و‌ ناوبری هوایی کشور ، اظهار کرد: در 3 سال گذشته تغییرات بسیاری  در صنعت هوایی‌ کشور رخ داده که رشد 2 رقمی ترافیک هوایی ازجمله آثار آن  بوده است.

وی مطرح کرد: هم اکنون شاهد تغییراتی در حوزه نرم افزاری شبکه راه های هوایی کشور هستیم که با گذشته قابل مقایسه نیست. به طور مثال  ایجاد 15 هزار کیلومتر راه هوایی جزئی از این تحولات است.همچنین  در مسیر های اصلی بین المللی دیگرشاهد خطوط هوایی دو طرفه نیستیم. و این مسیرها  جایگاه خود را به خطوط موازی داده اند.

مه آبادی ادامه داد:در بخش زمینی هم شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود بطوریکه هم اکنون سطح سرویس دهی در فرودگاه های کشور افزایش یافته و به کلاس خدمات رسانی فرودگاه های بین المللی نزدیک می شود.

رییس هیأت مدیره شرکت فرودگاه های کشور با اعلام خبر ورود فرودگاه های بین المللی مهرآباد و مشهد به اتحادیه بین المللی فرودگاه ها ،اظهار کرد: اتحادیه هر 3 ماه یکبار این فرودگاه ها را مورد بررسی قرار می دهد و این ماموریت مدیران فرودگاهی است که سطح این استاندارد ها را حفظ و ارتقا دهند.

وی  افزود: بزودی با حضور‌ یکی از مقامات عالی رتبه سه قوه از 1000 طرح فرودگاهی و ناوبری هوایی رونمایی خواهیم کرد.

مه آبادی بیان کرد: هم اکنون بیش از 125 پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی ناوبری هوایی در مرکز شرکت فرودگاهی کشور در حال پیگیری و در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسوول ادامه داد: بسیاری از فرودگاه های کشور‌ هنوز گواهینامه های لازم را دریافت نکرده اند اما ایمنی و استاندار های لازم را دارند از این رو مشکلی در پرواز ها نخواهد بود.

مه آبادی  تصریح کرد: طرح تحول افزایش خدمات رسانی به مسافران از حدود 2 سال نیم گذشته آغاز شده که از عوامل افزایش میزان دسترسی به مدهای مختلف حمل و نقل است . این امر ابتدا در 18 تیر ماه سال 96 انجام شد و اکنون در حال پیگیری در دیگر فرودگاه های کشور است .هم اکنون فرودگاه های بین المللی مهر آباد و مشهد به عنوان پایلوت در حال اجرای برنامه ارتقا سطح سرویس دهی منتخب شده اند. همچنین این 2 فرودگاه توسط اتحادیه بین المللی فرودگاه ها از سال جاری میلادی مورد بررسی قرار گرفته که تا به حال نتایج رضایتمندی، به دنبال داشته است.

رشد 19 درصدی نرخ جابجایی مسافر به علت آزاد سازی نرخ بلیت

در ادامه این مراسم علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: باید بازیگران صنعت هوایی کشور که شامل شرکت فرودگاه های کشور و شرکت های هواپیمایی هستند در راستای ارتقای سطح عملکرد و مدیریت خود زیرساخت های لازم را ایجاد و توسعه دهند که هم اکنون اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است.

وی مطرح کرد: توسعه حمل و نقل هوایی نیازمند زمان است که  علت آن نیز لزوم سرمایه گذاری، تامین منابع مالی و دانش تکنولوژی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نرخ جابجایی مسافر در سال گذشته حدود 19 درصد بوده که این امر نشان از حرکت درست دست اندرکاران دارد و علت این رشد هم آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما بوده است.

عابدزاده در خصوص لزوم برخورداری فرودگاه ها از گواهینامه فرودگاهی تصریح کرد: فرودگاه هایی که از این گواهینامه بی بهره اند از استاندارد های لازم برای انجام پروازها برخوردارند اما باید اقدام به اخذ این گواهینامه ها کنند تا بررسی فرودگاه ها آسان بوده و ارتقا سطح کیفی انجام گیرد.

ضرورت ساخت ایستگاه مترو در داخل ترمینال ها

محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل شهرداری در حاشیه افتتاح مترو فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته خطوط مترو ساخته شده به داخل مراکز اصلی مانند فرودگاه، نمایشگاه ها متصل نبود. این ضعف موجود در سیاست گذاری خطوط مترویی هم اکنون تغییر کرده و در راستای آن بر ساخت ایستگاه در داخل ترمینال ها تاکید شده است تا مسافران بعد از خروج از مترو وارد داخل فرودگاه  شوند.

وی  در پایان گفت: تحقق امر فوق موجب کاهش ترافیک خواهد شد. مشابه این پروژه در ایستگاه راه آهن اجرا شد که مسافران بلافاصله پس از خروج وارد سکو می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
چندماهه براي رفتن به فرودگاه سوار اين خط مي شم يعني چي امروز افتتاح شده ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار