افزایش پایگاه های خبری دارای مجوز در خراسان شمالی

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی گفت: با صدور مجوز یک پایگاه خبری جدید در سال جاری، شمارپایگاه های خبری دارای مجوز خراسان شمالی به 7 مورد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛علی خادمی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده در سامانه جامع رسانه های کشور، با صدور مجوز پایگاه خبری تحلیلی نسیم امروز، شمار پایگاه های خبری خراسان شمالی تا امروز به 7 مورد رسید.

وی افزود: ازاین تعداد پایگاه خبری، یک مورد تخصصی است که در زمینه طب سنتی و به زبان انگلیسی فعالیت می کند و شش مورد دیگر به عنوان پایگاه های خبری رسانه ای در زمینه های عمومی ، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت دارند.

به گفته خادمی 4 دفتر مرکزی فعالیت این پایگاه ها استانی شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، یک مرکز شهر گرمه و مرکز یک پایگاه نیز در شیروان مستقر است.

وی اظهار کرد: 4 پایگاه خبری در سال 94؛ دو مورد در سال 95 و یک مورد در سال 96 مجوز خود را از هیات نظارت بر مطبوعات دریافت کرده اند.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی، پایگاه های خبری عصر اترک، نسیم امروز، راه ساجده، احراز، اخبار شیروان و راه گرمه را شش پایگاه خبری تحلیلی دارای مجوز استان ذکر کرد و گفت: یک پایگاه خبری تخصصی با عنوان ' Asian Journal of Clinical Case Reports for Traditional and Alternative Medicine' که به زبان انگلیسی است نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده است.

وی تعداد رسانه های مکتوب خراسان شمالی شامل روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه را 14 عنوان اعلام کرد وگفت: از این تعداد چهار مورد روزنامه، سه مورد هفته نامه، یک مورد دو هفته نامه و 4 مورد فصلنامه است.

خادمی خراسان شمالی را سی ودومین استان از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز است و گفت: خراسان شمالی به ازای هر 44 هزار و 571 نفر یک رسانه دارای مجوز دارد در حالی که استان مازندران به ازای هر دو هزار نفر یک رسانه و تهران با 12 میلیون جمعیت به ازای هر سه هزار 100 نفر یک رسانه دارای مجوز دارد.

انتهای پیام/آ

شمار پایگاه های خبری دارای مجوز خراسان شمالی به 7 مورد رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.