برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان

انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان ۱۰ آبان ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان همزمان با ۷ استان دیگر ، 10آبان ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان تشکیلاتی صنفی رسانه ای است که فعالیت خود را از سال ١٣٧٦ آغاز کرده است، افزود:  وزن خانه مطبوعات گیلان از نظر جایگاه یک اعتبار و وزن ملی است و باید همگی تلاش کنیم که این وزن همچنان از لحاظ کیفی پایدار بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهار داشت: خانه مطبوعات گیلان با توجه به وظایف ذاتی خود مسئولیت کمک به تامین حقوق صنفی رسانه های استان و تقویت کمی و کیفی آنها از طریق آموزش و ترویج شیوه های روزآمد مدیریت رسانه و جذب حمایت های مالی و اعتباری را بر عهده دارد که این امر با تعامل فعالانه با دستگاه های اجرایی و سایر صنوف تحقق می یابد.

فیروز فاضلی با بیان این که خانه مطبوعات گیلان در یکسال گذشته اقدامات خوبی را به انجام رسانیده است، افزود: همین موضوع باعث شده بسیاری از فعالان رسانه ای به عضویت در این موسسه ترغیب شوند تا حس مطالبه گری صنفی در این عزیزان افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث رسانه های استان گیلان و علی الخصوص خانه مطبوعات گیلان، نگاه ویژه ای است و باید به گونه ای هدف گذاری کرد که مطبوعات محلی استان گیلان  تقویت شده و به جایگاه واقعی خود دست یابند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به این که با توجه به تصمیمات جدید معاونت محترم مطبوعاتی انتخابات خانه‌های مطبوعات و همچنین تشکیل شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، اظهار کرد: تا کنون انتخابات هیئت مدیره ٢٤ استان به صورت الکترونیک برگزار شده است و با تصویب شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات کشور و ابلاغ اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به استان‌ها، انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان همزمان با 7 استان دیگر در تاریخ ١٠ آبان ماه به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

فیروز فاضلی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ خبرنگار در استان گیلان، اعلام کرد: تاکید وزارت ارشاد در خصوص خبرنگاران، شناسایی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و ثبت آنها در سامانه خانه مطبوعات کشور است تا بدین طریق سطح کیفی فعالیت اصحاب رسانه ارتقا یابد که امیدوارم اصحاب رسانه و خبرنگاران استان با ثبت نام در سامانه خانه مطبوعات ایران ضمن دریافت کارت رسمی این نهاد صنفی از مزایا و محاسن آن بهره مند شوند.

وی گفت: ستاد برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در استان به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و عضویت معاون اداره کل، کارشناس مسئول مطبوعات، رئیس، نائب رئیس و مدیرعامل خانه مطبوعات، نماینده استانداری، نماینده پلیس فتا و رئیس، نائب رئیس و منشی مجمع عمومی تشکیل شده است و باید با اطلاع رسانی مناسب، فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران استان برای عضویت در خانه مطبوعات حضور فعال و حداکثری تشویق شوند.

فاضلی تصریح کرد: اعضای خانه‌ مطبوعات استان می‌توانند با مراجعه به سایت  khanehmatbooat.ir نسبت به رفع نقص ثبت نام و بارگذاری مشخصات خود اقدام کنندو همچنین افرادی که تاکنون عضو خانه مطبوعات نبوده‌اند نیز می‌توانند باتوجه به مفاد اساسنامه از طریق سامانه الکترونیک نسبت به ارائه درخواست عضویت خویش اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

۱۰ آبان ماه آغاز انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.