عربستان به یک ربات زن تابعیت سعودی داد!+ فیلم و عکس

عربستان در یک اقدام تعجب برانگیز و به منظور علاقمند نشان دادن خود به فناوری‌های نوین، به یک ربات انسان نما تابعیت سعودی داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، عربستان در یک اقدام تعجب برانگیز برای اولین بار در تاریخ به یک ربات زن به نام «سوفیا» تابعیت سعودی داد. این در حالیست که عربستان سعودی به پیروان ادیانی غیر از اسلام و حتی به مسلمانان شیعه نیز تابعیت نمی دهد. 

عربستان به یک ربات زن تابعیت سعودی داد!+ فیلم و عکس

با این حال، سوفیا امروز جمعه طی مراسمی در ریاض تابعیت سعودی دریافت کرد و از پادشاهی عربستان نیز به زبان انگلیسی بابت اعطای تابعیت تشکر کرد. به گفته رسانه ها، این اقدام عربستان با هدف علاقمند نشان دادن این کشور به فناوری های نوین صورت گرفته است.

اعطای تابعیت سعودی به این ربات انسان نما با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی مواجه شده است. برخی منتقدان داخلی عربستان در شبکه های اجتماعی گفته اند سوفیا مطمئنا از حقوقی بیشتر از زنان سعودی برخوردار خواهد بود.

برخی کاربران سعودی توییتر نیز این پرسش کنایه آمیز را مطرح کرده اند که رباتی که حجاب ندارد و قیم مرد هم همراه او نیست چطور می تواند یک شهروند سعودی باشد؟!

انتهای پیام /

یک ربات شهروند عربستان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
کاش در مملکت ماهم از نخبه ها به این خوبی حمایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
آخرین اخبار