اگر این نشانه ها را دارید یک انسان دو قطبی هستید!

کسانی که دچار اختلال دو قطبی می شوند معمولا می توان با مشخصه تغییر شدید حالات روحی شناخت.

اگر این نشانه ها را دارید یک انسان دو قطبی هستید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کسانی که دچار اختلال دو قطبی می شوند معمولا می توان با مشخصه تغییر شدید حالات روحی شناخت.

این بیماری اصولا وقتی که حاد و درمان آن بسیار دشوار می شود، خود را نشان می دهد. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص اختلال دو قطبی را آماده کرده ایم. توصیه ما این است که حتما این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید. با ما همراه شوید.

طبیعی است هر فردی در طول زندگی دورانی از شادی و افسردگی را تجربه می‌کند. ولی در مورد افراد مبتلا به اختلال دو قطبی این دو احساس متضاد مکررا در فواصل زمانی تکرار می‌شود.در مراحل اولیه، نشانه‌های اختلال دوقطبی ممکن است به جای بیماری روانی با یک مشکل خودش را نشان دهد. به عنوان مثال، ابتدا ممکن است با اعتیاد به الکل یا مواد مخدر یا عملکرد ضعیف در مدرسه، حاضر نشدن سر کلاس یا محل کار ظاهر شود. علائم دوقطبی به طور کلی به سرعت نه به وجود می‎آیند و نه از بین می‎روند آنها پایدار هستند و به طور قابل توجهی زندگی فرد را مختل می‎کنند.

مشکل دیگر این بیماری زمانی است که فرد فقط در دوره افسردگی به پزشک مراجعه می‌کند و چون کل حالات روحی به پزشک گزارش نمی‌شود، فقط داروی ضدافسردگی تجویز می‌شود که تاثیری در بهبودی ندارد. این بیماری در خیلی از موارد مانع از زندگی عادی فرد می‌شود و او را از جامعه دور نگه می‌دارد. آن چنان ناتوانش می‎کند که گاهی پزشک ناچار می‌شود علاوه بر درمان‌های معمول حکم نوعی معلولیت را برای بیمار صادر کند تا به دلایل صدماتی که به خودش و سایرین می‌زند، او را ازجامعه دور نگه دارد.از آنجا که بیماری مرموز اختلال دوقطبی مثل هر بیماری دیگر با تشخیص دقیق پزشک می‌تواند بخوبی کنترل شود، شما را با هفت مشخصه اصلی این بیماری آشنا می‌کنیم.

تغییر سریع موضوع بحث هنگام مکالمه

شخصی که از بیماری اختلال دوقطبی رنج می‌برد ذهن پراکنده‌ای دارد. زمانی مغز فعال و قدرت فرآیند اطلاعات زیاد است، به طوری که فرد ایده‌های خلاقانه جدیدی ارائه می‌کند و به همین دلیل وقتی با این فرد در حال مکالمه هستید متوجه می‌شوید چقدر سریع موضوع و ایده‌های مطرح در مکالمه را عوض می‌کند.

رفتار‌های بیش فعالی

گاهی فرد مبتلا به اختلال دوقطبی بسیار فعال است و به فوریت و بدون تفکر تصمیم می‌گیرد. در چنین حالتی که برخاسته از شیدایی این بیماری است، به اصطلاح فرد نمی‎تواند یک‌جا بنشیند و رفتارهای بیش فعالی بروز می‌دهد.

مبالغه درباره خود

مبتلا به اختلال دوقطبی وقتی شاد و پر از انرژی است، کلی در مورد شخصیت خودش مبالغه می‎کند. او فکر می‌کند دیده نمی‎شود بنابراین سعی می‌کند با یک تصویر خیالی از خود و با گزافه‌گویی بسیار آن را به نمایش بگذارد.

تکلم سریع ولی کم

در بعضی مواقع از بیان آنچه در ذهنش می‌گذرد عاجز است. نمی‌تواند افکارش را کنترل کند. بنابراین سریع و کوتاه صحبت می‌کند.

افت و خیز فراوان در حالات روحی

زمانی بسیار فعال و سرحال است که به آن حالت شیدایی یا نیمه جنون می‎گویند و زمانی غم و نومیدی تمام وجودش را فرا می‌گیرد که به آن دوره افسردگی گفته می‌شود. این تضاد اخلاقی می‌تواند چند روز یا چند ماه طول بکشد، ولی به طور مداوم تکرار می‌شود.

ولخرجی زیاد

وقتی فرد در حالت روحی شیدایی قرار می‎گیرد رفتارها و تصمیمات اغراق‌آمیز دارد. عادت‌هایی مثل ولخرجی یا تصمیم‌های نادرست مالی که هیچ منطقی پشت آن نیست ازخود بروز می‌دهد. به طوری که شخص ثروتمند می‌تواند تمام دارایی خود را یک‌شبه از دست بدهد.

تحریک‌پذیری

شخصی که به اختلال دوقطبی مبتلاست غریبه و خودی برایش فرق نمی‌کند. یک حرکت، یک رفتار، یک انتقاد، بحث یا عدم موافقت با عقاید او باعث ناراحتی او شده حتی رفتار پرخاشگرانه مثل کتک کاری و دعوا راه می‌اندازد.

این بیماری مرموز بیشترعلت ژنتیکی دارد که محرک‎های محیطی مثل مرگ یکی از افراد خانواده، شکست‌های عاطفی یا اجتماعی می‎تواند باعث بروز یا تشدید آن شود. به همین دلیل اگر از کودکی این بیماری تشخیص داده شود پزشک متخصص می‎تواند با داروهای مناسب، مواد شیمیایی مغز یا همان انتقال دهنده‎های عصبی را کنترل کند تا فرد نه تنها زندگی روزانه‎اش مختل نشود، بلکه بتواند فرد مفیدی برای خود و جامعه‌اش باشد. افراد معروفی مثل پیکاسو و مریلین مونرو نیز به این بیماری مبتلا بودند. اولی نقاش بزرگ و بنیانگذار سبک جهانی کوبیسم شد و دومی در دوره افسردگی دست به خودکشی زد. چرچیل نیز از دیگر افراد مشهوری بود که به بیماری دوقطبی مبتلا بود و خودش این بیماری را سگ سیاه می‌نامید.

پس اگر این بیماری به موقع تشخیص داده وکنترل شود به جای آنکه شخص را منفعل و دور از اجتماع نگه‌دارد، می‌تواند او را به فردی تبدیل کند تا شاید بخشی از تاریخ جامعه انسانی شود.

منبع:کیهان

انتهای پیام/

علائم یک انسان 2 قطبی کدامند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمید
۰۷:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
جسارتا اینم اضافه کنم که اگر میت نستم چیزی اضافه کنم که مطلب کاملتر روشن بشه و بقیه عزیزان هم برآورد و تراز درستی از خود و اطرافیان میگرفتن اینکه بنظر خودم البته وقتی صحبت از قطب و دو جهت قطب میشه یعنی شمال و جنوب یا شرق و غرب.
حالا اگه شما شمال بایستی ایراد از جنوبه ولی اگر جنوب باشی ایراد از شماله و ربطش فقط به کسیه که ایستاده نه کار و رفتاری که انجام داده و چه بسا همون کارو بارها خیلی بدترشم در مواقع خیلی بهتر انجام دا ه و خودشو پیروز دونسته درحالیکه میدونیم دوست و حتی دشمن رو نباید رنجوند بلکه متوجه اشتباهش کرد و دعاش کرد اما اینکار برای بیمار دوقطبی نهایت لذته.روزانه هزاران مورد کهبعید و محال میدونستم دیدم که میگم.آخریش وقتی بهم یکی از نزدیکا گفت نه دوستت نداره و قبلش چطور باور داشتم و براش چه تلاشها خالصانه که نکرده بودم تازه فهمیدم چه چیزایی کجاها خوردم که فقط خدا کمکم کرده.
بله این افراد دید درست از رفتار درست ندارن و به تبع اون عقاید محکمی که بازدارنده باشه هم ندارن. شما میتونید یک عمر منتظر یکی باشین زیر آفتاب و خسته و ببینید چجور تو فکر قال گذاشتن و زرنگیه که وقتی رسید بزنه سرت و چشمای حدقه بیرون زدتو ببینه و هربار خندش طولانی تر و عمیق تر بشه در حالیکه تو دنبال چیزی هستی توجیه کنی اشتباه فهمیده وگرنه هیچ بلانسبت حیوانی چنین عمل و رفتار انسانی رو اینطور پاسخ نمیده و فک کنه پیروز شده و تماشاچی هم از قبل جمع کرده و میدونه چطور مجلس بسازه و قلبتو سوراخ و له کنه و به خن ه‌هاش اضافه کنه.تا اونجا که اگه نقطه ضعف و دردی جاییت باشه یدونه مشتی بکوبه اونجا و مجلسشو شادتر کنه ولی به محض عوض شدن جو طوری قضیه و ماجرارو برمیگردونه مثلا با نسبت دا ن چیزایی که همه بد میدونن و بهش میخوره مثل تو این سن یا این شرایط و ظاهر این کارو کرده باشه عبا ندارن و فقط اونجا هم باز اونا کاردرستو میکردن.دیدم که چطور هرکسیو با خودشون همراه میکنن درحالیکه فک میکنی الان تموم میشه و برات توضیح میده و اون حال بد که نمیشه توصیفش کرد تموم میشه و ...
افسوس
افسوس راهی برای مقابله با این آدما و شناخت و درمونشون نمیشه اجبار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۱۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر خوبه اینکه آدم با خودش صادق باشه و خوبی و بدی خودشو قبول کنه. تازه بخاطر اینکه مبادا به دیگرون غیر عمد هم صدمه بزنه واهمه و ترس داره.از بنده بپرسن به عنوان کسی که بالای ۲۰سال زور زدم یکیو متوجه رفتارش کنم که هرچیزی تو شرایطی ممکنه خوب یا بد باشه ولی وقتی پی بردم از زجه و درماندگی من لذت میبره و من چقدر تحقیق و بررسی و کنکاش که ریشه رفتار نادرستش یا بدبینی و اشتباه برداشتش از مساعل و پیش آمدهو درست نیست و چقدر خودمو به خاطر علاقه‌ای که بهش داشتم و دو دخترم از بین بردم.با همه اینا که نمیشه اصلا توصیفش کرد و همه حال خوب و هرچی هست مدیون خدا میدونم که ازش خاستم کمکم کنه کار و راه درست رو برم چون انسان قادر تیست خودشو بشناسه چه برسه بیمارییو از روی چند علاعم.و با عرض ادب از نگارنده مطلب و اینکه گفتم اگه به بنده باشه میگم غریب به همه این افراد که اول از خودشون تراز گرفتن و تو نظراتشون از معایب خودشون گفتن این یه بزرگیه که مطمعنا میگم با افراد حداقل درحد متوسط که بیماری تلقی بشه یا حاد اصلا نیستن و همین رویه خداپسندانه رو داشته باشن چون بزرگانمون گفتن هرآنچه برخود میپسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را بر خود روا نمیداری بر دیگران روا مدار. و این عین و کامل و تصدیق انسان و انسانیته نه کمبود و بیماری.
این لزیزان نمونه های انگشت شمار انسان یا فرشته روی زمین اند. دوستمون دقاقا درست اشاره کرد که اعتماد به نفستون رو حفظ کنین و از خدا و خوبی و خنده هم غافل نشین.و تا میتونید رنجتون رو زود بپذیرید تا برامون راحت ‌تر یا حسن بشه.
حتی دوستم که چند بار تکرار کرد با دلهره شخصا نظرم اینه که بهترین یار و همراه هر کسی میتونه باشه. چون رنجی اجباری روی رنجهای اجباری برات کسی با بی رحمی تمام میزاره که خیلی بیشتر اینها هم جز برکت و خیر نمیشه دید.ولی گذشته از سختیش بدون اقراق عرض کردم.و حداقل روزانه ملیاردهو معادله اخلاقی و رفتاری تو ذهنم برا رسیدن به نتیجه و جواب کنار هم قرار دا م و هرکدومو با بقیه در هزاران شرایط و موقعیت مختلف سنجیدم.و اطمینان دارم هرکدومشون برن پیش متخصص (حتما)بهشون نهایتا بگه زمینش هست و این حد فراتر نمیره.
خدا دلتونو شاد کنه تا بقیه کنارتون شاد باشن و کسی تمام زحمت و انگیزه و توانتون رو به باد و بازی نگیره. آمین
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۳:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام
از مطلبی که نوشتید ممنون فقط تو مطالبی که خوندم میگفت یه ادم دوقطبی با ویژگی های فرا انسانی محدودیت های یه مغز سالمو نادیده میگیره دقیقا یعنی چی؟ من حدودا30 سالمه چون نمیخوام ازدواج کنم تازه میخوام برم دانشگاه و البته باید بگم همه مطالب درست و دقیق نیست من هوش و خلاقیت بالای دارم و البته
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
دوقطبی با دارو کنترل میشه و میشه یه زندگی عادی داشت مثل بقیه آدمها.من خودمم دوقطبی هستم. اول بیماری رو قبول نمیکردم و چند بار دارو رو قطع کردم.خواهشا دارو رو مصرف کنید.ولی معمولا دوقطبی ها خیلی باهوشن و نبوغ دارن.تعریف نمیکنم از خودم ولی خداروشکر استعدادهای زیادی دارم و موفقم.هرگز هم فکر خودکشی نبودم.لطفا دیدتون رو درست کنید همه ما اول انسان هستیم حالا یک قطبی دوقطبی سه....
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۲۲:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام به نذر من افراد دو قطبی نباید ازدواج کنن یا حداقل بچه دار نشن تا طفل معصوم دیگه ای درگیر این بیماری جهنمی نشه
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۰۸:۱۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا ، من خودم تمام این نشونه ها را دارم ولی مشکلی در زندگیم ندارم بیماریشم همچین جهنمی نیست

تازه نظر اینجوریه نه نذر اینجوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام
ببخشید فرق بیماری دوقطبی با چند شخصیتی چیه؟
من هم این علائم رو دارم،فکر می‌کنم خیلی وقت پیش به این بیماری مبتلا شدم مثل بچه ای که همرام بزرگ شده و الانم علائمم شدید تره اما مطمئن نیستم
خلاصه بگم گاهی صفرم یا صد
گاهی به یه چیز خیلی علاقه مند میشم گاهی به شدت از همون چیز زده میشم
Iran (Islamic Republic of)
RVANI
۲۰:۰۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
بخوام خلاصه بگم اینطوریه ک من ی مدتی در 24 ساعت کاملا خوابم نمیتونم اصلا بلند شم انگار فلجم بعد ی مدت اصلا نمیتونم در شبانه روز بخوابم بی دلیل عصبی میشم اصلا دلیلی نداره ت ۱ ثانیه اتفاق می افته انقد عصبانی میشم ک هم ب خودم اسیب میرسونم هم بقیه بعد یوهو انرژی خیلی خیلی زیادی میگیرم جوری ک اصلا قابل توصیف نیس بعضی وقتا تصمیمایی میگیرم ک ب عواقبش فکر نمی‌کنم تا انجام ندم آروم نمیشم بعضی وقتا اگ کسی رو مخم راه بره حتی با ی حرف کوچیک نقشه قتلشم میکشم
Iran (Islamic Republic of)
Rozh
۰۷:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من میدونستم ک ب ی بیماری روانی مبتلام ولی اولا مطمئن نبودم فک میکردم همه مثل منن
من کلا اخلاقم در عرض یک ثانیه از خنده ب عصبانیت تغییر میکرد یا خیلیی علائم غیرعادی دیگه خیلی تست دادم تا بفهمم و ب مشاور مراجعه کردم تا اینکه با دوقطبی اشنا شدم و علائمشو خوندم فهمیدم ک اره من این بیماری رو دارم اصلا هم مشکلی باش ندارم تنها اونه ک میتونه حالمو عوض کنه هیج وقت هم ب کسی نمیگم تا بگن برم دنبال درمانش چون من واقعا دوسش دارم با همه حال بدیایی یهوییش
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۱۳:۱۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
منم این بیماری روداشتم ولی هیچ کاری نکردم ۷سال فقط خوابیدم
Iran (Islamic Republic of)
مهربانو
۱۰:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام دختری 18 ساله هستم ولی فکر میکنم حدود سه سال یا حتی بیشتر افسردگی داشتم و بعد از اون هم دوقطبی هستم که البته و دیشب متوجه شدم که مبتلا به دوقطبی هستم نه افسردگی تمام دارو هایی که مصرف کردم برای افراد دوقطبی بود اگر میدونستم شاید پارسال دارو هامو قطع نمیکردم و الان حال بهتری داشتم
Iran (Islamic Republic of)
Neda
۰۳:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام راستش من فک میکنم این بیماری رو دارم و تو رابطه با ی پسر خیلی خوب بودم هر دفعت چیزی میگفتم یا زیاد پر انرژی بودم یا زیاد افسرده هر دفعه ی تصمیم میگرفتم و اصلا داغونش کردم بعد چهار سال از شرم راحت شد ....الان چازه این مطالبو خوندم تمام ایت ویژگیا رو من دارپ گاهی پرخاشگر هم میشم و شده از فرط عصبانیت اجیمو کتک زدم گاعی اونقد اعتماد بنفس دارم ک همش از خودم تعریف میکنم ک دست خودم نیس و بعدا میفهمم چرا این کارا رو کردم
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام دردناكه و خسته هستم مادرم رو خيلى عذاب ميدم چون اون رو مقصر حال بد خودم ميدونم بچگى و نوجوانى افتضاحى داشتم كه ريشه دوقطبى بودن من از اونجا شروع شد تمام شدنى هم نيست هميشه حال بد با منه و حال خوب و عشق و حال از وسط افسردگيهات ميزنه بيرون بدتر از اينها عذاب وجدانى هست كه بعد از اذيت كردن ادمها بهم دست ميده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
اين بيماري اگر باهاش آشنا باشين اصلا بيماري نيست نوعي قابليته شك ندارم در آينده به اين مي رسن پزشكان داروها عوارضشان از خود بيماري به شدت بدتره . فلج كننده اند .
Iran (Islamic Republic of)
سین
۱۸:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
چیزی که من از کامنت ها فهمیدم اینه خیلی از افراد بیماری دو قطبی رو با بیماری چند شخصیتی دارن اشتباه میگیرن، لطفا مطالعه کنید و اطلاعات غلط ندید.
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۰۹:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
دوستان عزیز تشخیص این بیماری در فرد باید توسط یک روانشناس یا روانپزشک باتجربه صورت بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۹:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
همش رو دارم
اما از وضعیت خودم راضی ام
نیازی نیست حتی اگه دوقطبی باشیم خودمون رو از جامعه دور کنیم
با روان کاوی میتونیم یه زندگی جدید و عادی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۳ ۱۹ دی ۱۳۹۹
به نظر من اسمش خیلی باحاله من که ازش خوشم میاد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۵۰ ۱۹ دی ۱۳۹۹
خودتون میتونین مسئول حال خوبتون باشین...
United States of America
titi
۰۵:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۹
من امشب فهمیدم دو قطبی ام... گریه کردم به حال خودم ... رابطه هام بخاطر رفتارام بهم خورده حتی خونوادمو اذیت میکنم .. ولی تا میتونم دارم مطالعه میکنم که شکستش بدم... ورزش کنم .. و تنها نمونم فعلا همین به ذهنم میرسه...
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
همه ما روانی هستیم . نگران نباشید . فقط در این بین سعی کنید به کسی ظلم نکنید و آرامششان رو بهم نریزید . خودتان رو قبول کنید و ضرری به کسی نزنید کافیه . بیخودی هم مطالب مختلف روانی رو نخونید . چه روانی باشید یا نباشید چه دو قطبی باشید یا نباشید فقط به کسی ظلم نکنید و برای اینکه خودتون هم آسیب نبینید از روانیهای دیگه فاصله بگیرید همین . انسان حالات مختلفی داره بیخودی اظهار نظر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۱:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
من این نوع از بیماری عصبی _ رفتاری رو ندارم اما برای کسانی که به این بیماری مبتلا هستند از ایزد منان طلب شفا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
دل آرا
۱۰:۰۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
من به جرعت میتونم بگم نود درصد این موارد و علائم رو دارم و خیلی وقته دارم ولی الان تازه فهمیدم مشکلم چیه...علاوه بر اینا یه دوره هایی هم دارم که نمیفهمم شیدایی یا افسردگی گرررررریه میکنم وسطش قهقهه میزنم جوک میگم میخندم بقیه رو میخندونم و دوباره یهو وسط این خنده ها بلند میزنم زیر گریه
و کسانی هم که باهام هستن رو خیلی اذیت میکنم یوقتایی کنترل حرفام یا کارام دستم نیست یه وقتایی کاملا هیجانی رفتار میکنم اون کاری رو میکنم که اون لحظه هیجانم رو ارضا کنه و بدون فکر انجام میدمو تا انجامش هم ندم این دوره نمیگذره یه وقتایی انرژیم انقدر زیاده که تو خودم بند نمیشم و گاها این انرژی کنترل نشده که نمیتونم تخلیش کنم به خود زنی منجر میشه اکثرا تا تیغ
Iran (Islamic Republic of)
اسم
۰۵:۰۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
اسممو نمیگم دوقطبیم تازه فهمیدم این قرص ها خوبن میخورم تابخورمم حاد نیستم فعلا حوصله ندارم اذان گفتن نمازمو نخوندم گذشته سختی داشتم خصوصیه نمیگمتون
Iran (Islamic Republic of)
شبما
۰۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
من يوقتايي از ادما بدم مياد يوقتايي هم دوسشون دارم يعني من دوقطبي هستم؟
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۱۶:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
من چندتا از این علایم ها رو دارم
چندبار هم فکر خودکشی به سرم زد
بعضی وقت ها خیلی خوشحالم ولی یهو با یه حرف ساده اصبانی میشم
Iran (Islamic Republic of)
لعیا
۰۰:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
من از وقتی ک ۱۲سالم بود این مریضیو گرفتم اونم بخاطره یه اتفاق خیلی بد الان ۱۵سالمه و سه ساله ک اینجوریم من برا اون یکی شخصیتم اسم گذاشتم بعضی وقتا یه کارایی میکنه ک خودمم میترسم یه بارم خوکشی کردم اما ب خانوادم ک میگم میگن فقط یه رویاس
این نظره منه ک ب کسی نگید ب دکترم نگید سعی کنید با اون دوست شید
Iran (Islamic Republic of)
نگین باوند
۰۹:۱۵ ۲۲ تير ۱۳۹۹
با کسی آشنا شدم که بسیار دوستم داشت وبسیار محبت میکرد ولی همیشه افسرده وعصبی بود.بعد از دو سال در ی لحظه تصمیم گرفت کاملا با من قطع رابطه کند.شوکه شدم خیلی درد کشیدم.باور کردنی نبود واسم.الان دیگه میپذیرم.اون بنده خدا دوقطبی هست.واسش آرزوی شفای کامل دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینقدر دردم زیاده انرژی برای گفتن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم یک سال است این این بیماری رو دارم پدرم مریض،عصبی است منم بسیار رنج میبرم
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۴:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
الان که دارم این مطلبو مینویسم بعد از یه دوره افسردگیه و یه خورده احساس افسردگی می کنم و همین طور احساس شکست و خودمو در مورد خیلی از اتفاقا مقصر می دونم اما اگه همون موقع یه فکر مفید کنم یا دست به خود انتقادگری بزنم حالم خوب میشه و تصمیم جدید می گرم و انرژیم بیش تر میشه
برای اینکه افکار منفی مزاحمم نشن گاهی کارهامو سریع انجام میدم و زیاد حرف میزنم
و بعضی اوقات به دلیل اضطراب و خستگی سعی میکنم منظور خودمو با کم ترین کلمات و تندترین حالت ممکن برسونم.
یک ساعت ورزش کردن حالمو بهتر میکنه
من قبلا خیلی درس خون بودم اما الان گاهی اوقات (بیش تر بعد از تصمیماتم)از درس لذت می برم اما کم تر از اون موقع و در سایر وقت ها میرم سراغ درس سطح انرژیم میاد پایین و به مراتب تمرکزم هم کم میشه
آیا ممکنه اینا نشانه دو قطبی باشه؟
لطفا راهنمایی کنید..ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. من همسرم دوقطبی بودن.
داغووووووونم کرد. خیلی منو عذاب داد
هر لحظه فکر میکنم به اذیت هاش شدیدا عذاب میکشم
Iran (Islamic Republic of)
aaaa
۲۳:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
همسرتون رفتاراش چطور بود
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۷:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من به اختلال دومبتلاشده ام تقریبا5یاشش ساله این بیماری هم دریک شادی میکندوبعد سست شده ویواش یواش غم وناراحت میشه وافسرده من خودم ازفکرکردن به مشکلاتم وسعی دراینکه همه چیز روبیخیال شوم بعدازیک ناراحتی سعی می‌کردم باشادی اطرافیانم شاد کنم
Iran (Islamic Republic of)
الهام حعفری
۲۰:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من خودم سالهاست این بیماری رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
الهام حعفری
۲۰:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من خودم سالهاست این بیماری رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش گلستان
۲۱:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
باسلام خدمت همه کسانی که این نظررومیخونند وگوش میدن
هرانسانی درطول زندگی خودش مشکلاتی روداره
برای اینکه بااین مشکلات مبارزه کنیم باید باید باید
اعتماد بنفس خودمون روببریم بالا
چطورمیشه اعتماد بنفس روببریم بالا ازطریق علم
کدوم علم علم خودشناسی وخداشناسی
باید چیکارکنیم نماز بخونیم قرآن بخونیم
تاخودمون روبه طریق به آرامش برسونیم
خواندن قرآن باترجمه فارسی هرروزدویاسه صفحه
گفتن ذکرالله. محمد علی فاطمه حسن وحسین
فرستادن صلوات برمحمدوآل محمد
استغفرالله ربی واتبوعلیه
هرکسی میخاد رایگان وبدون هزینه خودش روبیمه عمرکنه
بسم الله فقط یه زره شهامت واراده میخاد
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۱:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من دو قطبی هستم شدید دو بار خودکشی کردم اما وقتی اینو به خانوادم میگم مسخره میکنن باور نمیکنن من بیماریم خیلی حاد باید چه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
داری دروغ میگی
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۰۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
چقدر شما ساده هستی که فکر میکنی داره دروغ میگه
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۳:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام ببخشید منم بعضی مواقعه خیلی حالم خوبه اما گاهی وقتا زود و بی دلیل عصبی میشم و در یه اتاق تاریک ساعت ها گریه میکنم یا با یکی دعوا میکنم تا اروم بشم بنظرتون بیماری دو قطبی هست
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
بیچاره ها چه عذابی می‌کشن دل آدم براشون ریش میشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۲:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
روزی هزار بار خداروشکر کن که این بیماری رو نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
عزیزم اونا عذاب نمیکشن دو تا شخصیت دارن که یکیشون هیچی از اون یکی نمیدونه ولی اطرافیانشون خیلی اذیت میشن اخر این بیماری زیاد جالب نیس اگه پیشگیری نشه حتی تا تیمارستان ممکنه بره
Thailand
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
به نظر شما درمان طب سنتی هم تاثیری داره یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
خیلی عذاب آوره
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۲۰:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام منم مدتی هست مادرم فوت کرده خیلی بد شدم از کلاس اخراج شدم در باشگاه بیرونم کردن الانم تو باشگاه جدید به خاطر این که با کسی کاری نداشته باشم صحبت نمیکنم مربی فهمید گفتم دوست دارم با همه قطع رابطه کنم گفت باید بری مشاوره وگرنه به من ضربه روحی میزنی منم دیگه کلاسش تعطیل کردم ‌حوصله هیچ کاری ندارم منم دوقطبی شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
نه توافسرده شدی چون نتوانستی بجای مادرت کسی را جایگزین کنی فراموش ‌کردی که مادرت همیشه توی قلبته و باید به خاطر اون سرپابشی وبه خاطر اون زندگی کنی
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۳:۱۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
منم همشون دارم راه درمان هم داره؟؟؟
Netherlands (Kingdom of the)
strange
۱۳:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
منم تقریبا همه علائمو دارم ولی نمیخام کسی بفهمه ، خیلی خطرناکه این بیماری؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خیر خطرناک نیست و به شدت درمان پذیره
Iran (Islamic Republic of)
N.gh
۲۳:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
من همه علائم رو دارم بجز ولخرجی
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۹:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
من بعد یه اتفاق تو زندگیم افسردگی گرفتم ولی تونستم درمانش کنم اما بعدش این علائمی ک میگید ظاهر شدن من خیلی به تنهایی علاقه دارم دوس دارم یه اتاق دو متری داشته باشم دیواراش رو رنگ سیاه بزنم و اون تو با خودم حرف بزنم من از این کار لذت میبرم♡
Iran (Islamic Republic of)
Mmx
۰۹:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
دوستتون دارم اینده مال شماست
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۰۰:۰۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
من خیلی ازاین بیماری صدمه دیدم.زندگیمونابودکرده.به زورسرپام.گاهی میگم کاش اصلا به دنیانیومده بودم.اززندگی بیزارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
☹عزیزوم من خودم همشو کشیدم الان از پس همش بر اومدم فقط تنهایی مونده خخ
Iran (Islamic Republic of)
داغون
۲۲:۴۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
نم همشو دارم ولی توهم میزنم میرم دعوا بعد میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۲۲:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۸
ببخشبد من یکی از دوستام اینجوری هس ب من صدمه ای میرنه؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
من این مشکلو دارم و میدونی دوست داشتم دوستم پیشم باشه و اون هم بود ولی نمیدونستی.من احساس کردم که نباید از من کوچکترین ناراحتی بهش برسه.خ دوستش داشتم.ولی رهاش کردم چون این طوری میتونم بدون صدمه زدن به اون،دوستش داشته باشم.سخته خ سخته ولی کاری بود که باید میکردم.من انزوا رو انتخاب کردم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۵ ۰۶ تير ۱۳۹۸
منم بعضی از این نشانه هارو دارم یعنی منم دو قطبیم
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۱۸:۳۸ ۰۶ تير ۱۳۹۸
من فقط بعضی از عوامل و بصورت خفیف دارمو بقیه رو تقریبا دارم مثلا گاهی وقتا فکرای فوق العاده به ذهنم میاد درسو بیشتر از یه ربع یا بیست دقیقه نمیخونن چون وقتی میخونم احساس بیهوده بودنشو میکنم...خیلی پر انرژی و شیطونم اما روحم افسردستو عادت به دردودل ندارم... معمولا توی حال بدمم بقیه رو دلداری میدم اما گاهی وقتا خیلی زیاد پرانرژی میشموگاهی وقتا بشدت گوشه گیر...به حدی که صداهای دورواطرافم شبیه زنگ میشه توی سرم
Iran (Islamic Republic of)
..‌
۰۰:۴۹ ۰۶ تير ۱۳۹۸
منم هستم خیلی خوبه که
Iran (Islamic Republic of)
732
۲۱:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
آره مخصوصا اونجا که مجبور میشی برای اینکه به روح بقیه آسیب نزنی، از همه کناره میگیری و میشی یه تنهای غرق شده توی اقیانوسی که از همه طرف بی انتهاست
Iran (Islamic Republic of)
مهربانِ تنها
۰۹:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید منم یه دوقطبی هستم ولی اصلا خوشحال میشم از بودن تو چنین شرایطی که خیلی بی دلیل حالم بهم بریزه و نتونم خوبی کنم حالمو
Iran (Islamic Republic of)
مهربانو
۰۹:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اوهوم خیلییی خوبه که یهو جوری حالت بهم بریزه که خوشی هم به خودت هم به بقیه زهر بشه و دلت بخواد که خوب باشی و نتونی هیچ کاری کنی برا بهتر بودن حالت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
به نام خدا
من یک دو قطبی ام
United States of America
غریب
۱۸:۰۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام من بعضی مواقع خودم رو به ی اسم دیگه میشناسم مثلا فرض کنید اسم من علی هست و یک کاری رو انجام میدهم وقتی کسی ازم میپرسه کی اون کار رو انجام داد میگم بر فرض محمد که اصلا وجود خارجی نداره نه این که ذروغ بگم تو ذهنم میاد که من دارم از ی مکانی به فردی به اسم محمد با ظاهری خاص در ذهنم نگاه میکنم که اون کار رو انجام میده ... ۱۲ جلسه روانشناسی رفتم و دو جلسه روانپزشکی ولی تاثیری نداشته مشکلات دیگه هم هست اگه کسی میتونه کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ببخشید من 15 سالمه و چهار تا از این علائمو به صورت خفیف دارم اونم میشه گفت تازگی ها دچارش شدم ینی کمتر از یه ساله و این ک من خیلی کم میخوابم به طور میانگین خواب روزانم سه تا چهار ساعته دلیلشم زیاد بودن درسامه و ربطی به افسردگی نداره
حالا ممکنه این علائم به خاطر کم خوابیم باشه؟ یا من دوقطبیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۰:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوستان منم به شدت تلقینم بالاستن هیچ یک از این نشئونه هارو ندارم خوشبختانه ولی خب گاها شده تو حرف یا چت کردن بحثو عوضکنم نکنه منم مبتلا هستم؟؟ولی خب بقیه این علایمو ندارم امسالم کنکور دارم از وقتی خواسنتم پشت کنکور بمونم خیلی اذیت شدم کاش این کنکور لعنتی تموم بشه راحت بشم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
داشتن یکی از نوشته ها دلیل بر دو قطبی بودن نیست
عوض کردن بحث اونم گاها کاملا طبیعی و نرماله
هر آدمی ممکنه این کارو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
هیوا حسینی
۲۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من هم وسواس وهم اختلال دوقطبی هم کم توجهی وهم تحت درمان mmt هستم در تصادف ده سال پیش موجب معلولیت در پاهام شد ولی امیدم به خداست باید کنار بیام خدابزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام ، اگه بعضی علایم رو داشته باشی منظور چیه؟چه کار باید کرد، یابعضی علایم بعضی مواقع داری نه همیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
برو روانپزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ممنون خیلی مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
وای من یکیشو فقط ندارم دیگه همشو دارم وااااااااااااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
من چندتاشو دارم حالا چيکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
باسلام من هم دوقطبی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام من ۱۵ سالمه و پدر مادرم به داشتن این بیماری در من شک کردن خودمم هم این علام رو دارم به صورت خفیف به نظرتون به روانپزشک مراجعه کنم یا نه یا اینکه فقط یه حالت زود گذر طی نوجوانیه خودمم هم نمی دونم چی میخوام
United States of America
پرستو
۲۳:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
سلام. به نظرم حتما برو پیش پزشک. اگر بیمار باشی هرچه زودتر شروع به درمان کنی بهتره برات و حتی اگر دوقطبی هم نباشی؛ باز دکتر بهت میگه و اینطوری خیالت راحت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
خواهرم بود ما نفهمیدیم خودکشی کرد
Iran (Islamic Republic of)
Kambez
۰۱:۰۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
با سلام من هم دچار افسردگی و اختلالات دو قطبی بودم و به روانپزشک مراجعه کردم تا حدودی بهتر شدم . افسردگی من باعث شده بود که زخم معده هم بگیرم
حافظ تو یکی شعراش گفته ک میان گریه میخندم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۲۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
منم دقیقا همینجوریم این علائمی ک گفتید اما نه به این شدت. قبلا زیاد دکتر رفتم ولی میگفتن اضطراب و استرس و قرض ضد استرس مینوشتن. درحالیکه من ادم استرسی نیستم...میتونه این بیماری نوع خفیف هم داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
درمان هر دردی خدا پرستی و دینداری (واقعی) هست
و گرنه من بیماری رو دیدم که به اندازه کف دستش قرص می‌خورد
من خودم چندین بار دچار این مشکلات و بیماری‌ها شده‌ام
بیماری قرن و هزاره ما، بی‌دینی و بددینی هست
اگر به خدا متصل بشیم و تسلیم خدا بشویم بهترین زندگی رو خواهیم داشت
شما پیامبران رو نگاه کنید
همه‌شون از دست دیگران عذاب می‌کشیدند
ولی خداوند به اونها صبر و شکیبایی و قدرت حل مشکلات رو میداد
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۶:۳۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
زندگی واقعا سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
یاااااااااااا خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
من خودم با دو نفر در خانواده در گیر هستم.فعلا با دارو درمانی طبق دستور مسقیم پزشک رفتار و بیمار را تحت کنترل داریم ولی باور بفرمایید خیلی زندگی با این نوع بیماری سخت است. و حوصله فراوان می خواهد.کار. یک روز و دو روز نیست. فقط باید مدارا کنی وبس البته تجویز دارو پزشک خیلی موثر است.ولی باید به خدا پناه برد هیچ کس نمی تواند یار ویاور باشد.الهم اشف کل مریض.یا من اسمه دوا. و ذکره شفا..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
اللهم اشف کل مریض
Iran (Islamic Republic of)
اميد فرجى
۲۳:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
متاسفانه بنده همه اين موارد را در مورد بيمارى دو قطبى دارم
چه بايد بكنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
بروپیش روانپزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوشبختانه علم پیشرفت کرده و شما میتونی به روانپزشک مراجعه کنی
Iran (Islamic Republic of)
اميد فرجى
۲۳:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
متاسفانه بنده همه اين موارد را در مورد بيمارى دو قطبى دارم
چه بايد بكنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
اميد فرجى
۲۳:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
متاسفانه بنده همه اين موارد را در مورد بيمارى دو قطبى دارم
چه بايد بكنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
به جای این ک از آدمهایی ک در این زمینه اطلاعات کافی ندارند سوال کنی و وقتتو هدر بدی هر چه سریع تر به یه روانپزشک مراجعه کن
تا حاد تر نشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
ممنون خیلی مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
سلام این بیماری که می گوید جیز دیگری است و شما مجموعه بیماریها را اینکونه معرفی کرده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
لطفا مطلبی هم در مورد افراد دو شخصیتی و چند شخصیتی منتشر کنید. و تفاوت این دسته از افراد با کسانی که اختلال دوقطبی دارند بفرمایید.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
تقریباهمه علائم رو دارم ازنوع خفیفش
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۳۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
از مغاله ای که تهیه کردید ممنون پدر من 17ساله اعصاب دو قطبی داره این بیماری اگر در اولین فرصت درمان نشود و بیمار وضعش وخیم شود دیگر امکان درمان وجود ندارد زیرا فقط با دارو میتوان فرد را در ارامش نگهداشت ولی فردی که وضعش در حد افسردی و فکر خیال باشد امکان درمان وجود داردو اما کسی که پرخاشگری از خود نشان میدهد و قدرتش چند برار میشود امکان خوب شدن ان خیلی کم است ...
آخرین اخبار