مقام اروپایی اذعان کرد؛

احتمال بی‌نتیجه ماندن مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برکسیت

یک مقام بلندپایه اروپایی گفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی اقدامات پیش‌دستانه در صورت خروج انگلیس از این اتحادیه بدون حصول یک توافق هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، استفان د رینک، مشاور مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برکسیت، گفت بروکسل در حال آمادگی برای احتمال شکست مذاکرات جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا است.

استفان د رینک تایید کرد سران کشورهای اروپایی در حال بررسی هماهنگی‌های پیش‌دستانه در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول یک توافق هستند. با این حال، وی گفت چنین سناریویی برای طرف‌های مذاکره‌کننده مطلوب نیست.

این مقام بلندپایه اروپایی گفت ادعای دیوید دیویس، وزیر برکسیت انگلیس، مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا قصد دارد مذاکرات را تا دقیقه نود تمدید کند، صحیح نیست.

استفان د رینک گفت: «برکسیت بدون توافق، پیامد منفی واضحی به دنبال خواهد داشت. به نظر من، نامطلوب بودن این شرایط برای هر دو طرف و به خصوص برای اقتصاد انگلیس واضح است. این سناریویی نیست که فردی بخواهد برای رسیدن به آن تلاش کند.»

این مقام اروپایی افزود: «همه ما 27 کشور در حال آماده شدن برای آن هستیم، این کاملا قطعی است. اما این سناریویی نیست که افرادی که در اتاق مذاکره قرار دارند قصد داشته باشند آن را نیز به پای میز مذاکره بیاورند».

اظهارات این مقام اروپایی با سخنان دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، که گفته بود: «اتحادیه اروپا سناریوی برکسیت بدون توافق را در نظر ندارد» تناقض دارد. توسک گفته بود: «ما با حسن نیت و امیدوارانه برای حصول پیشرفت‌های کافی تا ماه دسامبر تلاش خواهیم کرد».

با این حال، د رینک گفت در صورتی که انگلیس مشخص کند چگونه قصد دارد هزینه خروج محاسبه شود، «پیشرفت‌های کافی دور از دسترس نیستند».

انگلیس نیز اعلام کرده است برای سناریوی خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می‌شود. ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در ماه‌های گذشته از سیاست‌های جدید برای هزینه دولت پرده برداری کرد.

 

انتهای پیام/

اروپا خود را برای برکسیت بدون توافق آماده می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار