جیمز متیس در سفر به تایلند؛

آمریکا به دنبال جنگ با کره شمالی نیست

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد علی‌رغم ادامه برنامه‌های توسعه موشکی بالستیک و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، آمریکا قصد ندارد وارد جنگ با این کشور شود.

آمریکا به دنبال جنگ با کره شمالی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، این هفته در سفر به تایلند نقش به اصطلاح یک دیپلمات را ایفا کرد و صلح و آرامش را در شبه جزیره کره خواستار شد. متیس گفت: «‌آیا برای دفاع از خود یا در صورتی که متحدانمان هدف حمله قرار بگیرند، گزینه های نظامی را در دستور کار داریم؟ البته، ما این کار را انجام خواهیم داد، اما با این حال همه به دنبال راه حلی مسالمت آمیز هستند».

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد به رغم ادامه برنامه های توسعه موشکی بالستیک و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، آمریکا قصد ندارد وارد جنگ با این کشور شود. این اظهارات متیس کاملا در تضاد با موضع گیری های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست، که پیوسته تهدیدهایی را علیه کره شمالی مطرح می کند.

متیس همچنین روز جمعه در اقدامی تحریک‌آمیز از مرز به شدت مستحکم کره جنوبی با کره شمالی بازدید کرد و مدعی شد هدف آمریکا آغاز جنگ با کره شمالی نیست، بلکه متقاعد کردن کیم جونگ-اون، رهبر این کشور، به دست کشیدن از زرادخانه هسته‌ای خود است. وزیر دفاع آمریکا در بازدید از این منطقه غیرنظامی در شبه جزیره کره که کره شمالی و کره جنوبی را از یکدیگر جدا می کند، مدعی شد: اقدامات تحریک آمیز کره شمالی به رغم آنکه با محکومیت شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو شده، همچنان تهدیدی برای امنیت منطقه ای و جهانی است.


وزیر دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد: «همانطور که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، با صراحت اعلام کرده است، هدف ما جنگ نیست بلکه عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره به گونه ای کامل ، قابل تایید و غیر قابل بازگشت است».

 

انتهای پیام/

 متیس مدعی شد واشنگتن به دنبال جنگ با پیونگ‌یانگ نیست

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار