‍ بردسیرحلقه واسط شمال و جنوب استان،شهرستان های غربی و بنادرجنوب است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت:محور بهرامجرد به نگار حادثه خیرترین و پرتلفات ترین محور استان کرمان است.

‍ بردسیرحلقه واسط شمال و جنوب استان،شهرستان های غربی و بنادرجنوب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ شورای ترافیک شهرستان بردسیر با حضور فرماندار،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان و سایر اعضا تشکیل جلسه داد.


خداداد مقبلی ؛ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در این جلسه گفت : بردسیر به عنوان حلقه واسط بین شمال و جنوب استان همچنین شهرستان های غربی و محور ترانزیتی بندعباس از اهمیت خاصی در مباحث ترافیکی و تلفات جاده ای برخورداراست‌.


مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بیان داشت: از نظر امنیت جاده ای آزادراه ها دردرجه اول و بزرگراه ها دردرجه دوم قراردارند.


مقبلی اظهارکرد : بردسیر در سال ۹۶ در رتبه چهارم حوادث منجر به فوت و جرحی استان قراردارد.


وی سه عامل مهم حوادث منجر به فوت و جرحی جاده ای استان را خطاهای رانندگی ،نواقص و مشکلات جاده ای و استاندارد نبودن خودروها عنوان کرد و افزود: ازبین سه عامل مذکور خطاهای رانندگی منجمله سرعت غیرمجاز ،خواب الودگی ،صحبت باتلفن همراه ۷۵ درصد حوادث را به خوداختصاص داده است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواستار توجه جدی مسیولین امر و ارتقاء فرهنگ ترافیکی استان شد و تصریح کرد:دراثر فوت ۴۵۵نفر درسال ۹۵ بیش از ۹۱۰میلیارد تومان هزینه به جامعه ،مردم و دولت تحمیل شده است که این مهم قطعا مشکلات و معضلات اجتماعی رانیز به دنبال خواهد داشت.


مقبلی از مهمترین اقدامات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را نصب ۱۳۰ دوربین کنترل سرعت و نظارت بر ۲۰۰۰کیلومتر از راه های استان عنوان کرد.


سرهنگ نجفی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز درجلسه شورای ترافیک شهرستان بردسیر گفت: متاسفانه در ۶ماهه اول سال ۹۶ طبق آماررسمی درجاده های شمال استان دراثرحوادث رانندگی ۳۱۹ فوت و ۱۹۳۵نفر هم مجروح شده اند که امار نسبت به سال گذشته دارای رشد می باشد.


وی بیان داشت: درشهرستان بردسیر نیز درشش ماهه نخست امسال ۹۱حادثه جاده ای داشتیم که ۱۸ نفرفوت و ۱۵۵ نفرمجروح شده اند.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان بیشترین تلفات را مربوط به واژگونی خودروها با ۶۲درصد و کمترین آن را برخورد با عابرین پیاده با دو درصد اعلام کرد و افزود: ۷۹ درصد حوادث فوتی و جرحی مربوط به محورهای مواصلاتی شهرها و ۲۱درصد مربوط به روستاها است.


وی بیان داشت : بیش از ۵۰ درصد تصادفات جاده ای مربوط به خودروهای سواری است.


وی ازمحور بهرامجرد _نگار بردسیر به عنوان ر پرترددترین و پر تلفات ترین محور استان نام برد و خواستار تعریض و روکش آسفالت این محورشد.


سرهنگ‌ نجفی ضمن تاکید بر ارتقاء فرهنگ ترافیک ،حساس کردن مردم و مسیولین ،افزایش اقدامات پلیسی و راهداری را ازمهمترین عوامل کاهش تصادفات و حوادث جاده ای دانست.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.