مدارس خشتی گلی؛

تخریبی بودن بیش ازهزارو ۳۰۰ مدرسه خشتی گلی درلرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از تخریبی بودن هزار و ۳۴۱ مدرسه خشتی گلی، کپری، شبه کپری و کانکسی دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظردریکوندمدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بابیان اینکه خیلی از نیاز‌های مدارس عشایری استان توسط خیران برآورده می‌شود اظهار داشت: هرجایی که نیاز به کمک بوده خیران به کمک آموزش‌وپرورش آمده‌اند و در این زمینه آموزش‌وپرورش را یاری داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان ۶۵ مدرسه خشتی گلی وجود دارد که عموماً در منطقه زز و ماهرو، کونانی، طرحان، کاکاوند، کونانی، سلسله و دلفان قرار دارند افزود: ۱۸ مدرسه شبه کپری اکثراً در شهرستان پلدختر هستند و ۲۷ مدرسه کپری در بخش پاپی و ۱۸۱ مدرسه کانکسی در لرستان وجود دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: هزار و ۵۶۰ فضای آموزشی مستحکم و هزار و ۵۰ فضای آموزشی تخریبی در استان وجود دارد و ۶۲۸ مدرسه نیز در استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

وی بیان کرد: در مدارس عشایری و خیلی از مناطق محروم استان باید ورود کنیم و برخی امکانات را به‌صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و اجازه ندهیم کسی ترک تحصیل کند؛ حتی کلاس و مدارس یک‌نفره داریم و نگذاشتیم تا جایی که امکان دارد دانش آموزان از تحصیل بازمانند.

دریکوند تصریح کرد: ۲۴ منطقه محروم در استان داریم که قول می‌دهیم ۲۴ مدرسه در این مناطق ایجاد شود همه مناطق به‌نوعی محروم هستند، در ناحیه دو خرم‌آباد که مرکز استان است بیش از ۳۰ درصد مدارس تخریبی است و زیر ۳۰ درصد مستحکم هستند که انتظار داریم خیران به سمت لرستان بیایند.

انتهای پیام/م

بیش ازهزارو ۳۰۰ مدرسه خشتی گلی درلرستان تخریبی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.