ساخت نانوحامل‌های سرامیکی در دانشگاه آزاد نجف‌آباد

نانوحامل‌های سرامیکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد طراحی و ساخته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: در این طرح پژوهشی این نانوحامل ها در نمونه آزمایشگاهی ساخته و عوامل تاثیرگذار بر عملکرد بهتر این نانوحامل ها بررسی شده است.

سیدعلی حسین زاده تبریزی، تولید انبوه این دستاورد نانویی را در صنایع پزشکی و داروسازی قابل کاربرد دانست و افزود: سامانه دارورسانی سرامیکی بر مبنای ماده‌ای سیلیکاتی با نام فورستریت دارای ساختار مزومتخلخل و به شکل نانولوله است.

وی گفت: این نانوحامل علاوه بر قابلیت بارگذاری و رهاسازی کنترل شده دارو، می‌تواند به عنوان سامانه جدید دارورسانی استفاده شود.

این پژوهشگر دستاورد جدید نانویی، ماده سیلیکاتی فورستریت را از خواص مناسبی از جمله زیست سازگاری، خواص مکانیکی و پایداری شیمیایی بالا برخوردار دانست و افزود: این ترکیب سیلیکاتی در رشته زیست‌مواد، تا کنون بیشتر به منظور کاربرد در مهندسی بافت استخوان بررسی شده و نتایج بسیار امیدبخشی را در برداشته است.

این پژوهش دانشگاهی حاصل همکاری سیدعلی حسن زاده تبریزی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، اشکان بی غم، دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه و محمد رفیعی نیا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.