وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تسهیلات در بخش کشاورزی باید تک رقمی باشد/اختصاص افزون بر ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تسهیلات در بخش کشاورزی باید تک رقمی باشد تا تولید، اقتصادی باشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی جهرم با اشاره به پیشینه کشاورزان این شهرستان در نگاه به چگونگی بهره‌برداری از منابع آب، گفت: جهرم از نخستین مناطق کشور است که سیستم‌های نوین آبیاری را در کشاورزی خود اجرا کرده است.

وی با اشاره به ابتکار کشاورزان جهرمی در استفاده از پوشش توری در راستای بهره‌وری منابع آب، اضافه کرد: این امر علاوه بر بهره‌وری ۳۰ درصدی در مصرف آب با برخورداری از سیستم آبیاری تحت فشار، کیفیت و ماندگاری بیشتر محصول و زمینه رشد درختان را فراهم می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین با مجهز شدن باغات به این پوشش حفاظتی، درختان، محصول و آب در مقابل گرمای تند تابستان حفاظت و نگهداری می‌شود.

وی در ارتباط با مکانیزه کردن کشاورزی بیان کرد: در همه زمینه‌ها و شاخه‌ها از جمله باغداری، زراعت، دامپروری و شیلات بحث مکانیزاسیون، محوری و اساسی است.

حجتی با اشاره به اختصاص افزون بر ۵ هزار میلیارد تومان در راستای مکانیزه کردن کشاورزی از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم تا کنون، ادامه داد: امروز نیز با منابع داخلی بانک کشاورزی و مجوزی که از شورای پول و اعتبار گرفته شده، ارزان‌ترین تسهیلات در بحث مکانیزاسیون کشاورزی با سود ۱۵ درصد تقدیم به کشاورزان می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تلاش داریم این سود را به پایین‌تر از نرخ فعلی بیاوریم، تصریح کرد: تسهیلات در بخش کشاورزی باید تک رقمی باشد تا تولید، اقتصادی باشد.

انتهای پیام/ن

اختصاص بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار