رابط امور تحصیلی آموزش و پرورش یزد:

آمار دانش آموزان افغان بیش از دانش آموزان ایرانی در یزد

رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت:17 هزار دانش آموز شهروند خارجی در یزد تحصیل می کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسین ابراهیمی رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: در حال حاضر 17 هزار دانش آموز شهروند خارجی در 600 مرکز آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.

ابراهیمی افزود: پنج هزار نفر از این دانش آموزان در 23 مدرسه خاص در مقطع ابتدایی در شهر یزد تحصیل می کنند و بقیه دانش آموزان تبعه خارجی در سایر مقاطع در کنار دیگر دانش آموزان به تحصیل اشتغال دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مهمان شهرهای تفت ، اردکان و میبد 10 باب مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی ساخته شده که در آنها سه هزار و 500 دانش آموز شهروند خارجی تحصیل می کنند.

رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد اظهار کرد: در مهمان شهرها و همچنین در مناطقی از شهر یزد حضور و اسکان خانواده های اتباع افغانستان چشمگیرتر بوده و آمار دانش آموزان افغان بیش از دانش آموزان ایرانی بوده است.

وی اضافه کرد: کادر اجرایی و آموزشی این مدارس و کیفیت خدمات آموزشی در مدارس ویژه شهروندان خارجی هیچ تفاوتی با سایر مدارس استان نداشته و طرح و برنامه ها همانند سایر مدارس به اجرا در می آید.

ابراهیمی با اشاره به هزینه ثبت‌نام این دسته دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 97-96 همچون دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ثبت‌ نام شدند و شهریه خاص جداگانه ای تحت عنوان اتباع خارجی برای آنها تعریف نشده است.

رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد اضافه کرد: دانش اموزان اتباع بیگانه بدون هیچ گونه مشکلی در این استان مشغول به تحصیل هستند.

از 240 هزار دانش آموز استان یزد که در یک هزار و 900 واحد آموزشی تحصیل می کنند حدود17 هزار نفر آنها شهروند خارجی هستند.

مجموعا 53 هزار شهروند خارجی در استان یزد ساکن هستند.

انتهای پیام/ ی

تحصیل دانش آموز شهروند خارجی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام علی
۲۳:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
سلام
من می خواهم یک برنامه تیاتر را درنمایشگاه دانشگاه یزد انجام دهم، بنا بامدیر گروه مشورت نمودم، ایشان گفت که باید همکاران شما افغانی باشند، ازین لحاظ به نسبت ضرورت، آدرس الکترونیکی ایشان را اگر به من بفرستید بهتر است.