معاون بانک کشاورزی جنوب کرمان؛

بخشودگی 1100 میلیارد ریال بدهی کشاورزان جنوب کرمان

معاون اعتبارات، بانک کشاورزی، جنوب استان کرمان گفت: هفت هزار و 221 فقره پرونده بدهی کشاورزان به بانک کشاورزی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ،در مجموع به مبلغ یک هزار و 100 میلیارد ریال مورد بخشودگی قرار گرفته است.

بخشودگی 1100 میلیارد ریال بدهی کشاورزان جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،امیرحسام قزلباش معاون اعتبارات، مدیریت بانک کشاورزی، جنوب استان کرمان گفت: هفت هزار و 221 فقره پرونده بدهی کشاورزان جنوب کرمان از 18 شعبه بانک کشاورزی این منطقه است و شهرستان جیرفت با 32 درصد از این پرونده ها دارای بیشترین حجم بخشودگی است.

وی افزود: بانک کشاورزی جنوب کرمان در راستای ابلاغ دستوالعمل مذکور مبنی بر بخشودگی سود و جرایم بدهی های بدهکاران این بانک تا مبلغ 100 میلیون تومان را در صورت تسویه اصل تسهیلات توسط مشتریان، سود و جرایم متعلقه را مورد بخشودگی قرار داده است.

قزلباش ضمن بیان تقاضایی از بدهکاران بانک کشاورزی گفت: تقاضامی شود به دلیل محدودیت اعتبار، هر چه سریعتر با مراجعه به شعب بانک کشاورزی جنوب استان، با پرداخت اصل اولیه بدهی تا مبلغ 100 میلیون تومان از مزایای بخشودگی مذکور بهره مند شوند.

معاون اعتبارات مدیریت بانک کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: پرداخت مطالبات معوقه بانکی از سوی بدهکاران، منجر به افزایش پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها و در نتیجه رونق بخش اقتصادی کشور می شود.

وی افزود: بانک ها به عنوان موتور محرک پیشرفت اقتصاد مقاومتی، در صورتی می توانند با پرداخت تسهیلات به کار آفرینان و واحدهای تولیدی رونق بخش تولید و اقتصاد باشند که باز پرداخت مطالبات آنها توسط بدهکاران انجام شده باشد.

قزلباش تصریح کرد: یک نوع شاخص بین معوقات بانکی نسبت به پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها وجود دارد که باید متناسب باشد، به طوری که از هر طرف این شاخص کم یا زیاد شود اثرات سوء آن در پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها مشخص می شود.

وی در ادامه افزود: پرداخت نشدن معوقات بانکی و انباشت آن تاثیر منفی در رونق اقتصادی و رکود بازار و اقتصاد دارد و بر عکس آن هر چه وصول مطالبات و معوقات بیشتر باشد سبب پرداخت تسهیلات بیشتر از سوی بانک و در نتیجه رونق اقتصادی کشور می شود.

معاون اعتبارات مدیریت بانک کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد:عمده مطالبات بانکی جنوب استان کرمان در زمینه طرح های تولیدی است که در روند کار با مشکل روبه رو شده و نتوانسته اند معوقات خود را به موقع پرداخت کنند.
انتهای پیام/ح

بخشی از بدهی بدهکاران بانک کشاورزی جنوب بخشیده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار