محیط بانان بابل و کشف ۳۰ سلاح از شکارچیان متخلف

۱۲ سلاح غیرمجار و ۱۸ سلاح مجاز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، نعمت‌اله قنبری رئیس محیط زیست شهرستان بابل گفت: در حوزه شکار و صید ۸۹ مورد کشفیات شامل ۳۲ اسلحه، ۱۴ مورد منجر به شکار پرندگان و ۴۳ مورد شروع به شکار (غیرمجاز، مجاز) از ابتدای امسال تاکنون کشف و ضبط شد.

وی خواستار مشارکت بسیجیان برای کاهش تخلفات زیست محیطی شد و افزود: پارسال هزار و ۲۳ قطعه صید غیرمجاز آبزیان انجام شد، که این میزان امسال به هزار و ۶۹۸ مورد رسید و علت اصلی آن، کم آبی بوده که هم باعث شد مردم با ایجاد سد انحرافی اقدام به شکار کنند و هم در بعضی حوزه‌ها این کم آبی سبب مرگ ماهی‌ها شده است.

قنبری تعداد پایش‌های انجام شده در حوزه محیط زیست انسانی، صنعتی، معدنی و خدماتی را ۱۵۷ مورد پایش اعلام کرد و افزود: تعداد پایش در حوزه پسماند صنعتی، معدنی، خدماتی و کشاورزی ۳۶ مورد و تعداد پاسخگویی به شکایت مردمی در این حوزه ۲۳ مورد بوده که به مراجع قضایی اعلام شد.

رئیس محیط زیست شهرستان بابل گفت: روند کار کشتارگاه دام طبرستان نیز که مورد تایید محیط زیست، بهداشت و دامپزشکی نبوده و در مقاطعی منجر به تعطیلی آن شد با پیگیری بعمل آمده با تغییر مدیریت، بهینه‌سازی سیستم و اجرا طرح تبدیل ضایعات، خونابه و تصفیه فاضلاب، ۹۰ درصد آلودگی این واحد برطرف شد.

نعمت‌اله قنبری از اجرای ۲۸ عملیات و کشف و ضبط هزار و ۶۹۸ قطعه ماهی همراه با وسایل صید و نیز ۴۶ عملیات دیگر در حوزه شکار و صید ماهی خبر داد و افزود: شرکت پویایش مازند شهرک صنعتی رجه با احداث تصفیه خانه باعث تشکیل لجن شده که ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار با کمک شهرک صنعتی برای این تصفیه خانه اختصاص یافت تا با بهینه‌سازی تصفیه خانه رجه مشکل آلودگی شهرک به حداقل برسد.

رئیس محیط زیست شهرستان بابل از کمک ۴ میلیارد تومانی شهرک صنعتی مازندران برای راه‌اندازی فاز دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی بابلکنار تا سال آینده خبر داد و گفت: راه‌اندازی خط تولید کود کمپوست منطقه دفع زباله انجلسی با ظرفیت ۲۵۰ تن در روز و احداث شیرابه انجلسی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد که در مرحله نصب تجهیزات بوده و اواخر آبان به بهره‌برداری می‌رسد از دیگر اقدامات انجام شده است.

قنبری با اعلام اتصال فاضلاب بیمارستان یحیی‌نژاد شهرستان بابل به شبکه تصفیه جمع‌آوری فاضلاب افزود: برای جلوگیری از ورود فاضلاب خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی بابل به بابلرود در حال مذاکره با اداره آب و فاضلاب شهری درباره اتصال فاضلاب این خوابگاه به شبکه تصفیه جمع‌آوری هستیم.

انتهای پیام/ع

کشف ۳۰ سلاح مجاز و غیرمجاز از شکارچیان متخلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار