جیمز متیس: عجله‌ای برای آغاز تقابل نظامی با کره شمالی نداریم

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور عجله‌ای برای استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تودی آنلاین؛ «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، که در سنگاپور به سر می برد، اظهار کرد: واشنگتن خواستار حل مسالمت آمیز موضوع کره شمالی است و عجله ای برای آغاز یک درگیری نظامی با این کشور ندارد.

متیس سپس تاکید کرد با وجود اینکه واشنگتن از حل دیپلماتیک بحران هسته ای کره شمالی حمایت می کند؛ همچنان گزینه نظامی علیه این کشور را بر روی میز دارد.

جیمز متیس امروز، پنجشنبه، فیلیپین را به مقصد بانکوک ترک کرد. وی در مانیل و در جریان نشست اجلاس آسه‌آن با همتایان خود در جنوب شرقی آسیا دیدار و گفتگو کرده بود.

متیس در ادامه افزود: سوال این است که آیا آمریکا در صورت مورد تهاجم قرار گرفتن این کشور و یا متحدانش، گزینه نظامی را بر روی میز دارد؟ پاسخ روشن است؛ بله ما از گزینه نظامی استفاده می کنیم. اما هرکدام از ما به فکر راهکارهای صلح آمیزی هستیم.

وی همچنین گفت: راهکار ما این است که بحران هسته ای کره شمالی را از کانال های دیپلماتیک حل کنیم.

وزیر دفاع آمریکا به تایلند رفت تا در مراسم ترحیم پادشاه سابق این کشور حاضر شود. وی سپس در ادامه تور آسیایی خود به کره جنوبی سفر می کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز هفته آینده سفر آسیایی خود را با ورود به ژاپن آغاز می کند. باوجود اینکه پیش از این ترامپ به «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، توصیه کرده بود وقت خود را برای تلاش های دیپلماتیک در ارتباط با کره شمالی هدر ندهد، حالا وی و وزیر دفاعش رویکردی کاملا متفاوت را در پیش گرفته و به دنبال یافتن راه های دیپلماتیک برای حل این مسئله هستند.

انتهای پیام/

 

تمایل آمریکا برای حل دیپلماتیک بحران هسته ای کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
تا دیروز که خیلی عجله داشتین دیدید به زمین سف خوردین مجبور شدین عقب نشینی کنین
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۴۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
آره بابا چه عجله ای دارین ! بذارین سر فرصت .
آخرین اخبار