احتمال تعطیلی مدارس مهران در ایام اربعین

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام درباره احتمال تعطیلی چندروزه مدارس مناطق مرزی در ایام اربعین خبر داد.

احتمال تعطیلی مدارس مهران در ایام اربعین

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: طی دو سه سال اخیر فعالیت‌های مختلفی در این ایام انجام دادیم و امسال هم تعدادی از مدارس را در شهرستان‌های مسیر بویژه شهرستان مهران آماده کردیم تا در شرایط اضطراری، آب و هوای نامناسب و ترافیک‌های سنگین جاده‌ای بتوانیم زوار را اسکان دهیم.

وی عنوان کرد: در گذشته به منظور پخت و پز غذا و تدارکات نیز فضاهایی را در اختیار ستاد اربعین قرار دادیم؛ امسال هم مجتمع امور تربیتی و فضاهای فرهنگی و سالن‌های ورزشی را برای این منظور در نظر گرفتیم. ضمن آنکه ارگان‌های دیگر چون ناجا و مرزبانی هم می‌توانند به صورت موقت از اماکن غیرمدرسه‌ای ما در شهر مهران استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به اینکه در سال‌های قبل موکب‌هایی به صورت خودجوش از سوی همکاران ما دایر و به زوار خدمات رسانی انجام می‌شد افزود: امسال هم در مسیر تردد زوار خدمات در موکب‌ها ارائه می‌شود.

بیرانوند درباره احتمال تعطیلی چندروزه مدارس مناطق مرزی اظهارکرد: برنامه ما این است که هیچ مدرسه‌ای تعطیل نشود، اما ممکن است شرایط اضطراری پیش بیاید و زوار در مسیر بمانند، البته ستاد اربعین اماکنی را برای اسکان در نظر گرفته‌ است و مدارس را به عنوان آخرین پایگاه‌ها در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در اوج تردد زائران چند روزی هم از مدارس در مناطق مرزی استفاده شود، البته تلاش می‌کنیم مدارس تعطیل نشوند و خدمات رسانی در شیفت مخالف و ایام تعطیل در مدارس صورت گیرد اما اگر موارد اضطراری رخ دهد، مدارس را در اختیار قرار می‌دهیم و در روزهای بعد از آن کلاس‌های جبرانی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ د

امکان تعطیلی مدارس در مناطق مرزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.