رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

حمایت همه جانبه دولت از صنایع غذایی موجب رونق چرخه اقتصاد و توسعه صادرات این محصولات از مازندران می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شرکت‌های مختلفی در صنایع غذایی کشور و استان مازندارن فعالیت و طیف وسیعی از تولیدات خود را به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

بالطبع نیاز‌ها و مطالبات مطرح شده از سوی این شرکت‌ها نیز گسترده و متنوع است. نگاهی به اظهارنظر‌های دست اندرکاران برخی صنایع غذا در بخش خصوصی روشن می‌کند که این افراد از لزوم توجه به مسائلی سخن می‌گویند که هم به کارآیی و تولید صنایع خاص مرتبط است و هم به نقش فعال دولت برای توسعه این بخش.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

 افشار راغب یکی از فعالان بخش صنایع غذایی  و تولیدکننده کیک و کلوچه و شیرینی‌های آردی در شهرستان ساری است که ماهانه ۱۵ تن از این محصولات را تولید و روانه بازار مصرف می کند..

این تولید کننده گفت: با توجه به اینکه با ظرفیت‌های مازندران آشنا بوده دست به یک کار تولیدی در زمینه کیک و کلوچه و شیرینی‌های آردی زد.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

وی افزود: تولید و بسته بندی این محصولات را از یک میز کوچک شروع کرد و توانست آن را توسعه دهد.

 کاهش بیکاری با راه اندازی صنایع غذایی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اشتغالزایی برای جوانان یکی از مهمترین برنامه‌های افشار تولیدکننده کیک و کلوچه و شیرینی‌های آردی در ساری بود.

این تولیدکننده می‌گوید: با راه اندازی و توسعه این کارخانه توانست ۵۰ نیروی بیکار را در استان مشغول به کار کند.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی 

علیزاده یکی از شاغلان این مجموعه صنعتی می‌گوید: ۹ سال است که در این کارخانه فعالیت می‌کند و از کار خود نیز بسیار راضی است.

رمضانی پرسنل دیگر این مجموعه تولیدی می‌گوید: با توجه به اینکه ۵ سال ابتدای کار را در یک مکان استیجاری می‌گذراندند، اما تولید محصولاتشان مورد پسند مشتریان است.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

غفرانی دیگر شاغل مشغول در این کارخانه تولیدی کیک و کلوچه گفت: تقریبا ۳۰ مورد کیک و کلوچه‌های مختلف با طعم‌ها و وزن‌های متفاوت در اینجا تولید و به بازار عرضه می‌شود.

توسعه تولیدات با بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، یکی از دلایل مشتری پسندی محصولات کیک و کلوچه و شیرینی‌های آردی تولید شده در کارخانه آقای افشار بکارگیری نیروی تحصیل کرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی در تمامی مراحل تولید است.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

سیفی یکی از این فارغ التحصیلان دانشگاهی که در بخش آزمایشگاه مشغول به کار است در باره فعالیت خود می‌گوید: محصولات تولیدی هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ مشخصات شیمیایی و میکروبی ابتدا در بخش آزمایشگاه کنترل و سپس به بازار مصرف عرضه می‌شود.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

خورشیدی مدیر بازرگانی کارخانه گفت: به دلیل کیفیت بالا و مشتری پسندی حالا محصولات این مجموعه صنعتی در سراسر کشور توزیع می‌شود و با توجه به تنوع آن تمام نقاط کشور بازار هدف شان محسوب می‌شود.

جذب مشتری خارجی با افزایش کیفیت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  افشار این تولید کننده کیک و کلوچه در ساری تنها به تولید و توسعه بازار‌های خود در داخل کشور اکتفا نکرد و توانست در کشور‌های خارجی هم بازار‌های مناسبی برای خود ایجاد کند.

او می‌گوید: با توجه به تحریم‌های مختلف درصدد صادرات محصولات خود به کشور‌های گوناگون بوده و در این بین کشور ترکیه را بازاری مناسب برای تولید و عرضه انتخاب کرد.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

افشار راغب در باره مشکلاتی که سر راهش بوده و برخی از آن‌ها را توانست مرتفع کند اشاره کرد و افزود: راه اندازی دو کارگاه تولیدی در کشور ترکیه و صادرات مواد اولیه از ایران از جمله اقداماتی بود که با انجام آن تا اندازه‌ای توانست بر مشکلات فائق آید.

این تولید کننده گفت: با ارزش افزوده‌ای که به مواد اولیه داده می‌شود در ترکیه خمیری صادر کرد و کارگاه‌هایی توانست راه اندازی کند که کارگران ترک این خمیر را توانستند قالب بزنند، بپزند و به بازار عرضه کنند.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

حالا استادکاران ترک هم از این محصولات راضی بودند به طوری که یکی از آن‌ها درباره کیفیت شیرینی‌های ایرانی گفت: کیفیت محصولات ایرانی بسیار عالی و شیرینی‌های آماده شده این کشور مورد پسند مشتریان ترک زبان است.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی 

یکی از مشتریان و خریداران همیشگی این کلوچه و شیرینی‌ها نیز گفت: این محصولات از لحاظ طعم و مزه بسیار خوشمزه و عالی است.

 توسعه و صادرات صنایع غذایی در گرو حمایت مسئولان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، برای توسعه صنایع غذایی، چون کیک و کلوچه و شیرینی‌های آردی نیاز است مسئولای پای کار آمده و از تولیدکنندگان حمایت کنند.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی 

افشار راغب در این باره می‌گوید: اگر بتوانیم ۱۰ کارگاه صنایع غذایی را در کشور ترکیه به نتیجه برسانیم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ کارگاه نیز می‌توانیم با وامی که از دولت این کشور دریافت می‌کنیم راه اندازی ودر نتیجه مواد اولیه تمام این کارگاه‌ها را از ایران تامین کنیم.

رونق چرخه اقتصادی با حمایت از صنایع غذایی

به طور حتم رونق اقتصادی و توسعه صادرات میسر نخواهد شد مگر اینکه دولت دوشادوش سرمایه گذاران خصوصی تلاش کرده و با شناسایی فعالیت‌ها و زنجیره‌های اقتصادی مزیت دار کشور بر آن‌ها متمرکز شود.

گزارش از مرضیه عابد

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار