موهبتی مطرح کرد:

رضایت ۸۰ درصدی مردم از طرح تحول سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح تحول بدون اشکال نیست و برخی افراد منتظر وقوع یک مشکل در این پروژه هستند.

رضایت ۸۰ درصدی مردم از طرح تحول سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران عصر امروز در مراسم نشست خبری به مناسبت مصوبات بیمه که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: طرح تحول سلامت در ۴ سال گذشته شکل گرفت و رضایت ۸۰ درصدی مردم را در پی داشت اما این بدان معنا نیست که این طرح اشکال ندارد.

وی بیان کرد: یک عده در بحث کارشناسی نگرانی‌هایی دارندو منتطر بروز یک اشکال هستند که این رویه خوب نیست.

موهبتی ادامه داد: در یک دوره‌ای فردی پول داشت ولی دارو پیدا نمی‌شد اما امروزه خوشبختانه کمبودی نداریم که اگر هزینه‌ها بالا باشد و دارو وجود نداشته باشد برخی از مردم شروع به سر و صدا می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی که بیمه رایگان دارند برای گرفتن خدمات بهداشتی باید به مراکز دانشگاهی مراجعه کنند البته زمان زیادی از تصویب تبصره ۱۷ گذشته است و ما نامه را برای اجرایی شدن ان ابلاغ کردیم.

22 درصد مردم مشمول طرح سلامت هستند

موهبتی عنوان کرد: براساس تبصره ۱۷ در حدود ۲۲ درصد از مردم مشمول هستند و این قانون شامل افرادی است که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و روستائیان، کمیته امداد، کارکنان دولت، طلاب و سایر اقشار مثل قبل خدمات بهداشتی دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: بخش سرپایی بیشترین مراجعات مردم را داراست و بر اساس نامه ابلاغی تبصره ۱۷ اگر ظرفیت بخش دولتی در استان‌های کشور کافی نباشد با تشخیص اداره کل سلامت و دانشگاه استان، بیمه شدگان نیز مانند قبل می‌توانند در بخش غیر دولتی خدمات دریافت کنند.

موهبتی ادامه داد: داروخانه‌های بخش خصوصی مانند سالیان گذشته به بیمه شدگان رایگان خدمات دارویی ارائه می‌دهند اما اگر کسی از این گروه به بخش خصوص مراجعه کرده باشد، خودش کاری اشتباهی انجام داده است.

وی با بیان اینکه طی کردن پروتکل بیماری افراد در بخش خصوصی بلامانع است، افزود: افراد در صندوق‌های مختلف می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۲۰ هزار تومان بیمه شوند و از خدمات استفاده کنند.

وی اظهار کرد: با اجرای مصوبه ۱۷ بیمه سلامت بار مالی دولت تا حد زیادی برداشته شده است و در اینصورت دولت بدهی‌های خود را پرداخت می‌کند.

موهبتی ادامه داد: تمام افراد نیازمند با اجرای نامه تبصره ۱۷ متضرر نمی‌شوند و همه تحقیقات در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: بیماران صعب العلاج و خاص در این بخشنامه مستثنی هستند.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار