معاون فرماندار آران و بیدگل:

سرانه مصرف آب شرب در آران و بیدگل بالاتر از میانگین کشوری است

معاون فرماندار آران و بیدگل گفت: متوسط میزان سرانه مصرف آب شرب در آران و بیدگل، ۳۰ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی محمد یوسفیان امروزدر جلسه شورای حفاظت از منابع آب در محل فرمانداری آران و بیدگل با اشاره به سرانه بالای مصرف آب شرب در کشور ایران در مقایسه با سایر کشورها اظهار داشت: متوسط میزان سرانه مصرفی آب شرب در آران و بیدگل ۲۲۴  لیتر در شبانه روز  و به میزان ۳۰ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است.

وی کمبود منابع آب آشامیدنی و بهداشتی را یکی از اصلی ترین چالش ها و دغدغه های جوامع امروزی عنوان کرد و اظهار داشت: برداشت های بی رویه از منابع آبی و استفاده نا صحیح از آن در اغلب کشورها و به ویژه در ایران  از دلایل اصلی وقوع بحران کم آبی است.

معاون فرماندار آران و بیدگل با اشاره به سرانه بالای مصرف آب شرب در کشور ایران در مقایسه با سایر کشورها ابراز داشت:

وی از همه ادارات شهرستان خواست وضعیت موجود مصرف آب در بخش های شرب ، کشاورزی، صنعت و غیره حوزه فعالیت خود را احصاء و شناسایی و برای اصلاح و بهبود آن در قالب طرح ها و برنامه های زمان بندی کوتاه مدت و بلند مدت اقدام نمایند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری آران و بیدگل نیز در این جلسه ضمن تشریح عملکرد حوزه کاری خود تعداد چاه ها ی آب شرب شهر آران و بیدگل را ۲۵ حلقه با آبدهی حدود ۲۵۰ لیتر بر ثانیه و میزان آب شرب دریافتی از خط زاینده رود را ۳۵ لیتر بر ثانیه بیان کرد.

حسین میرزاییان افزود: میزان آبدهی چاه ها  طی ۱۰ سال اخیر از ۱۴ لیتر بر ثانیه به ۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است .

وی تصریح کرد: سرانه مصرف مشترکین در فصول گرم سال با افزایش قابل توجه به ۳۶۵ لیتر در شبانه روز می رسد و این میزان افزایش مصرف، معادل کارکرد ۱۳ حلقه چاه آب موجود در امور آب و فاضلاب شهری آران و بیدگل با کارکرد ۱۲ ساعت در روز  است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری آران و بیدگل ادامه داد: کارکرد چاه ها در تابستان  تا ۲۲ ساعت در شبانه روز افزایش و منجر به کاهش بهره وری وآبدهی آنها می شود و در صورت از مدار خارج شدن حتی یک چاه، مشکلات عدیده از جمله قطعی آب برای مشترکین را به همراه دارد و رفع این مشکل و سایر مشکلات حوزه آب شرب، نیازمند همفکری و مشارکت همه ادارات و مردم است. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.