حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمک‌های مردمی گامی عملی برای کاهش آلام مسلمانان یمن و میانمار

مشاور مجمع تقریب مذاهب گفت: در میان تبعیض رسانه‌های غربی برای انعکاس اخبار یمن و میانمار، کمک‌های مردمی می‌تواند مرهمی برای زخم مسلمانان رنج کشیده باشد.

کمک های مردمی گامی عملی برای کاهش آلام مسلمانان یمن و میانمارسید عبدالله حسینی مشاور مجمع تقریب مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به نام گذاری هفته آینده به عنوان کمک به مردم مسلمانان یمن و میانمار، اظهار کرد: یک فاجعه بسیار خانمان برانداز و کشنده‌ای در یمن و میانمار علیه مسلمانان در جریان است، در حالی‌ که در یمن رژیم صفاک سعودی با بمباران روزانه خانه‌های مردم بی دفاع فاجعه آفرینی می‌کند، مسلمانان روهینگیایی  میانمار  شاهد یک تصفیه نژادی هستند.

مشاور مجمع تقریب مذاهب، گفت: در شرایط کنونی زیر ساخت‌های اقتصادی یمن از بین رفته و منابع حیاتی از آنها سلب شده تا جایی‌که بیماری وبا به طور فراگیر در این کشور شیوع پیدا کرده است.

حسینی خاطر نشان کرد: رژیم میانمار در صدد نسل کشی مسلمانان  است به طوریکه مسلمانان بی دفاع و مظلوم روهینگیا را به طرز فجیعی مورد تجاوز و کشتار جمعی قرار داده تا جایی‌که آنها مجبور به کوچ اجباری به کشورهای اطراف شده‌اند؛ بنابراین به عنوان انسان نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در هر دو کشور یمن و میانمار در معرض جراحات روحی و فیزیکی هستند، تصریح کرد: وظیفه ما این است که دردها و آلام این مردمان را فراموش نکنیم و هر مقدار در توان داریم به آنها کمک کنیم. خیل کمک‌های مردمی برای نجات حداقل جان چند نفر انسان در این نقطه از جهان می‌تواند نتیجه بخش باشد.

حسینی بیان کرد: با توجه به این شرایط ما نه به عنوان یک مسلمان، بلکه به عنوان انسان‌هایی که آزاده هستیم و احساس مسئولیت می‌کنیم، باید راهکارهای عملی را در پیش بگیریم.

مشاور مجمع تقریب مذاهب در پاسخ به سوالی در این مود که چرا رسانه‌ها و مجامع غربی در قبال این دو بحران سکوت اختیار کرده‌اند؟، خاطر نشان کرد: این امر اتفاق جدیدی نیست و هر کجا پای مسلمانان در میان است، رسانه‌های غربی در برابر آن سکوت می‌کنند، زیرا در جهان کنونی به دلیل سلطه صهیونیسم تبعیض رسانه‌ای وجود دارد، با توجه به همین موضوع همواره ظلم و ستم نسبت به مسلمانان سانسور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار