نکات بهداشتی که باید زوار اربعین رعایت کنند

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه در مورد نکات بهداشتی برای سفر اربعین به زوار عتبات عالیات توصیه هایی کرد و گفت: رعایت نکات بهداشتی می تواند موجب کاهش ابتلا به بیماری ها شود.

علیرضا اجرایی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: زوار باید از آب اشامیدنی سالم ترجیحا بسته بندی شده استفاده کنند و نسبت به رعایت بهداشت با شستشوی مداوم دست ها با اب و صابون  اقدام کنند.

وی در خصوص مواد غذایی نیز به زائران توصیه کرد: از مصرف سالاد و سبزی خود داری کنید و میوه ها پس از شست و شوی دقیق و پوست کندن مصرف واز مصرف غذایی پخته شده که سرد سده و در بخچال نگه داری نشده خودداری کنید.

اجرایی با بیان اینکه از مصرف لبنیان غیر پاستوریزه و غیر بسته بندی خودداری شود گفت:از تماس با پرندگان خودداری کنید و در صورت تماس با گوشت هام و پرندگان بالافاصله دست خود را بشویید.

وی افزود:در صورت ابتلا به تب و سرفه یک متر از دیگران فاصله بگیرید و بلافاصله به ماموران بهداشتی اطلاع دهید و از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران و یا فرد مبتلا به سرفه  خود داری کنید.

اجرایی گفت:اگر به هر علتی دچار تب شدید شدید به ماموران بهداشتی اطلاع دهید یا به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

انتهای پیام/ز

زوار اربعین به نکات بهداشتی توجه کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار