اعتراض کارگران راه آهن اینبار در فضای مجازی و برخی کانال های خبری یزد/ عقب افتادگی پرداخت حقوق به مدت چهارماه صحت ندارد

مدیرکل راه آهن استان یزد در پاسخ به گلایه کارگران برخی شرکت های پیمانکاری که در فضای مجازی از پرداخت نشدن حقوق خود انتقاد کرده بودند گفت: عقب افتادگی پرداخت حقوق به مدت چهارماه صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن استان یزد گفت: مسئولان این اداره کل با جدیت پیگیر پرداخت یک ماه حقوق عقب افتاده کارمندان و کارگران شرکت های پیمانکار هستند.

 داودی ر پاسخ به گلایه کارگران برخی شرکت های پیمانکاری که در فضای مجازی از پرداخت نشدن حقوق خود در چهار ماه اخیر انتقاد کرده بودند مدعی شد: عقب افتادگی پرداخت حقوق به مدت چهارماه صحت ندارد.

وی افزود: شرکت پیمانکار، حقوق تا پایان تیرماه را پرداخت کرده و با توجه به اینکه همه شرکت ها یک ماه حقوق را به جهت تضامین بین خودشان نگه داشته و در پایان قرارداد تسویه می کنند به همین دلیل حقوق مردادماه به این دلیل پرداخت نشده است.

مدیرکل راه آهن استان یزد اضافه کرد: شرکت هنوز حقوق شهریور را پرداخت نکرده و مهرماه هم معمولا تا دهم ماه پرداخت می شود که هنوز به دهم نرسیده ایم، بنابر این فقط یک ماه حقوق، عقب افتاده است.

داودی تصریح کرد: با این حال به شرکت تذکر کتبی داده شده و شرکت نیز قول پرداخت حقوق یک ماه را ظرف یک هفته آتی داده است.

وی خاطرنشان کرد: نیرو هایی که حقوق آنها عقب افتاده متعلق به شرکت پیمانکار طرف قرارداد راه آهن هستند و قانوناً اداره کل راه آهن فقط باید بر انجام صحیح کار واگذار شده نظارت کند.

این مسئول با بیان اینکه در کنار راه آهن ، ادارات کار استانها نیز ناظر بر روابط کارگر و پیمانکار هستند نه کارفرمایان ادامه داد: با این وجود مسئولان اداره کل بشدت پیگیر پرداخت حق و حقوق کارگران هستند و امیدواریم یک ماه طلب کارگران ظرف یک هفته آتی پرداخت شود.

حدود 300 نفر از کارگران این شرکت پیمانکار به دلیل دریافت نکردن حقوق، شهریورماه در مقابل فرمانداری اردکان تجمع کردند و در چند روز اخیر نیز اعتراضات خود را به فضای مجازی و برخی کانال های استان یزد کشاندند.

انتهای پیام/ ی

گلایه کارگران شرکت راه آهن  از پرداخت نشدن حقوق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.