ولیئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

جمع آوری بیش از 8 میلیارد تومان زکات در 6 ماهه نخست امسال

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت:در شش‌ ماهه نخست امسال 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات جمع آوری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 168 درصد رشد داشته است.

جمع آوری بیش از 8 میلیارد تومان زکات در 6 ماهه نخست امسالمحسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در سال گذشته حدود 7 میلیارد تومان زکات در ستادها و شوراهای زکات استان تهران با همکاری ائمه جمعه جمع آوری شد که از این مبلغ حدود 5 میلیارد و 900 میلیون زکات واجب و مستحب بوده، همچنین حدود 800 میلیون تومان نیز در قالب کفارات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پیش بینی برای جمع‌آوری 9 میلیارد تومان زکات انجام شده است، تصریح کرد: سهم محرومان از مصرف زکات در سال 95 در سطح استان نسبت به سال 94 افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و در این راستا کمیته امداد منطقه 12 تهران، شهرستان‌های ری و شمیرانات به ترتیب با جمع‌آوری یک میلیارد و 258 میلیون تومان، 986 میلیون و 270 هزار تومان، 837 میلیون و 136 هزار تومان در شش ‌ماهه نخست امسال رتبه‌های نخست تا سوم استانی را در این زمینه به خود اختصاص دادند.

ولیئی با اشاره به جمع آوری بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در 6 ماهه نخست امسال در استان تهران گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 168 درصد رشد داشته است.

وی افزود:82 درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان، معیشت، جهیزیه، تحصیل، آزادی زندانیان و مسکن محرومان و 18 درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در پایان بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و مطلوب برای دستیابی به اهداف و برنامه های پیش روی کمیته امداد استان تهران تاکید کرد و گفت: پیوستگی میان برنامه ریزی های انجام شده برای تمامی اهداف این نهاد است که می تواند از انحراف‌های احتمالی در جهت گیری‌های این نهاد جلوگیری کند همچنین برنامه محوری باید از اصول مهم مدیریت در کمیته امداد استان تهران باشد.

 انتهای پیام/

رشد 168 درصدی پرداخت زکات در 6 ماهه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار