یک دانشگاه آمریکایی در کره شمالی مجبور به استخدام افراد غیرآمریکایی شد

در پی اعمال محدودیت سفر اتباع آمریکایی به کره شمالی، نیمی از کارکنان آمریکایی یک دانشگاه در پیونگ‌یانگ به کشور خود بازگشتند و این دانشگاه وادار به استخدام غیرآمریکایی‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال اعمال محدودیت برای ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی به کره شمالی، تنها دانشگاهی در کره شمالی که بودجه آن به وسیله آمریکا تأمین می شود قصد دارد از این پس اساتید غیرآمریکایی استخدام کند. این دانشگاه از ماه سپتامبر که ترم جدید دانشجویان آغاز می شود، فقط با نیمی از کارکنان خود به فعالیت ادامه می دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این دانشگاه یک اگهی استخدام را در یکی از دانشکده های خود نصب کرده و در آن خواستار جذب اساتید غیرآمریکایی که بیشتر از کشورهای آسیایی و اروپایی آمده اند، شده است. از میان 130 نفری که در این دانشگاه آمریکایی مشغول فعالیت بودند، حدود 60 نفر تابعیت آمریکایی داشتند که به کشور خود بازگشتند.

این دانشگاه در سال 2010 بوسیله یک فرد آمریکایی-کره‌ای تأسیس شد. از زمان تأسیس حدود 500 نفر در این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند.

در یکم سپتامبر سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا برای آمریکایی هایی که قصد سفر به کره شمالی دارند، ممنوعیت اعلام کرد. این ممنوعیت به دنبال مرگ یک دانشجوی آمریکایی که در زندان‌های کره شمالی به سر می برُد، اعمال شد. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین از شهروندان آمریکایی که در کره شمالی زندگی می کنند خواست این کشور را ترک کنند. کره شمالی از این تصمیم آمریکا به شدت انتقاد کرد.

این شهروند 22 ساله آمریکایی در ژانویه 2016 هنگامی که در راه بازگشت به خانه بود، در فرودگاه پیونگ یانگ بازداشت شد. آمریکا اعلام کرد او با هدف گردشگری به کره شمالی سفر کرده بود؛ اما این کشور اعلام کرد وی متهم به انجام اقدام خصمانه علیه پیونگ یانگ است. به همین دلیل او را به 15 سال حبس محکوم کرد؛ اما پس از 17 ماه وی را آزاد کرد. این فرد پس از بازگشت به آمریکا درگذشت.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه های اخیر به شدت تشدید شده است. دونالد ترامپ همچنین بارها کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده و گفته است در صورتی که لازم باشد کره شمالی را به کلی نابود می کند. وزیر امور خارجه کره شمالی این لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ اعلام کرد.


انتهای پیام/

سرگردانی دانشگاه آمریکایی در کره شمالی پس از بالا گرفتن تنش‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار