بیشترین درآمد جویشگرها به تبلیغات هوشمند اختصاص دارد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین همایش جویشگر بومی با اشاره به ارائه خدمات مختلف توسط جویشگرها، بیشترین درآمد آنها را در حوزه تبلیغات هوشمند عنوان کرد.

بیشترین درآمد جویشگرها به تبلیغات هوشمند اختصاص داردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دومین همایش جویشگر بومی با اشاره به ایجاد کسب و کارهای IT  در کشور، گفت: هر سرویسی که در کسب و کار حوزه IT و حوزه های دیگر ایجاد می شود باید از لحاظ اقتصادی به نقطه پایداری برسد و در غیر این صورت در نقطه ای متوقف شده و از صحنه حذف می شود.

وی به بررسی مدل های اقتصادی جویشگرها در دنیا با جویشگرهای بومی در ایران اشاره کرد و گفت: به طور مثال جویشگرهای بین المللی هدف خود را چند ده میلیارد کلیک در روز تعیین می کنند که با هدف جویشگری با چند میلیون نفر کلیک ، متفاوت است.

دوایی ادامه داد: در حوزه IT در آسیای شرقی قیمت این سرویس ها بین 130 تا 160 دلار به ازای هر کاربر است؛ به این معنی که  اگر تعداد کاربر از رقمی بالاتر شود ارزشی ایجاد می کند که  مبنای ارزش بنیادی سهام  آن شرکت است .

وی تاکید کرد: بر همین اساس همه چیز به کاربر برمی گردد و اهمیت کاربر در این حوزه را نشان می دهد.

تاکید بر بهینه سازی موتورهای جستجو

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت بهینه سازی موتور جستجو  (Search Engine) در این حوزه اشاره کرد و گفت: موتوری است که دانشی را دریافت می کند و با  دسته بندی و تحلیل اطلاعات این دانش را به ثروت تبدیل کرده و این ارزش را برای کاربر ایجاد می کند و جویشگر  با بالا بردن رضایت مندی کاربران درکنارجویشگر برنامه اقتصادی ایجاد کرده و خلق ثروت می کند.

وی تصریح کرد: البته جویشگرها از ارایه خدمات به دیگران نیز درآمد دارند اما اصل خدمات جویشگرها به تبلیغات هوشمند اختصاص دارد .

دوایی به حاکم شدن موبایل در ارتباطات اشاره کرد و گفت: با استفاده بیشتر از موبایل و Search Engine ، در صفحه موبایل برای  تبلیغات فضای بسیاری وجود دارد و بر همین اساس یک بازار تبلیغات ایجاد می شود که ابتدا کاربر به راحتی جستجو می کند و در مرحله بعد تبلیغات را می بیند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه شاید ارزش ایجاد شده در جویشگرها کاربرد صد در صدی نداشته باشد، تاکید کرد: جویشگرهای محلی ما به لحاظ حجم اقتصاد همه جهان را نمی توانند پوشش دهند و می توانند از سرویس های داخلی استفاده کنند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار