فرمانده انتظامی شهرستان خميني شهر

عامل برداشت اينترنتی دستگير شد

فرمانده انتظامی شهرستان خمينی شهر ازشناسايی و دستگيری فردی كه مبلغ هفت ميليون وپانصد هزار ريال را به صورت اينترنتی از حساب يكی از شهروندان برداشت كرده بود خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "علي جعفري نژاد" گفت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ هفت ميليون وپانصد هزار ريال از حساب او برداشت شده بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس فتاي شهرستان خميني شهر قرار گرفت .

وي افزود: دربررسي هاي بعمل آمده مشخص شد متهم با بدست آوردن شماره كارت عابر بانك شاكي و رمز دوم آن اقدام به برداشت از حساب كرده است .

اين مقام انتظامي بيان داشت : متهم شناسايي و در بازجوئي هاي بعمل آمده به بزه انتسابي اعتراف كرد.

سرهنگ جعفري نژاد ادامه داد: در اين خصوص پرونده تشكيل و متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر در پايان به مردم توصيه كرد:از در اختيار قرار دادن كارت اعتباري خود به افراد غير پرهيز كنيد، رمز هايي را انتخاب كنيد كه غيرقابل حدس بوده و همچنين به هيچ عنوان بر روي آن يادداشت نكنيد، هنگام وارد كردن اطلاعات حساب خود در پرداخت هاي اينترنتي حتما از كيبورد هاي مجازي استفاده كنيد، در هنگام اتصال به اينترنت از طريق گوشي‌هاي تلفن همراه، مراقب نامه‌هاي الکترونيکي مشکوک و وب‌سايت‌هاي اينترنتي فريبنده باشيد. حتما از نصب نرم‌افزارهاي امنيتي که از سيستم شما در برابر حملات ويروسي،هکرها و جاسوسي محافظت کند اطمينان حاصل کنيد. از وجود سه نرم افزار امنيتي –آنتي‌ويروس،ابزارضدجاسوسي و فايروال در سيستم خود اطمينان حاصل کنيد در زمان خريد اينترنتي حتما از واقعي بودن وب‌ سايت‌ ها اطمينان حاصل کنيد از واريز وجه به حساب اشخاص و شرکت‌هايي که آگهي فروش با قيمت مناسب زده‌اند قبل از بررسي هويت واقعي شرکت يا شخص آگهي دهنده جدا خودداري شود. هيچگونه اطلاعاتي را با افراد غريبه که بصورت آنلاين معرفي مي‌شوند به اشتراک نگذاريد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.