کاتالونیا تعلیق خودمختاری بارسلون را در دادگاه به چالش می‌کشد

سخنگوی دولت کاتالونیا گفت مقامات این منطقه در دادگاه قانون اساسی درباره تصمیم اسپانیا مبنی بر تعلیق خودمختاری کاتالونیا درخواست تجدیدنظر خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی دولت کاتالونیا گفت مقامات این منطقه خودمختار قصد دارند در رابطه با تصمیم اسپانیا برای اجرای ماده 155 قانون اساسی این کشور، درخواست تجدیدنظر کنند.

وی گفت: «علاوه بر این، ما دو دادخواست دیگر را به دادگاه عالی ارائه خواهیم کرد تا تصمیم شورای وزرا باطل شود.»

ماده 155 قانون اساسی اسپانیا می‌تواند ماهیت خودمختاری کاتالونیا را تعلیق کند.

بر اساس گفته‌های این سخنگو، کاتالونیا در پاسخ حقوقی خود، «از تمام فرصت‌های داخلی استفاده خواهد کرد؛ اما باید عدالت بین‌المللی نیز در این میان اجرا شود. به این ترتیب، ما از تمام امکانات حقوقی در دسترس استفاده خواهیم کرد. ما گزینه قضاوت بین‌المللی را رد نمی‌کنیم.»

افزون بر این، یک نماینده حزب موافق استقلال کاتالونیا از اسپانیا گفت دولت کاتالونیا در حال بررسی برگزاری انتخابات زودهنگام در این منطقه بوده است اما اکنون حزب وی با این اقدام مخالفت می‌کند.

این سیاست‌مدار گفت: «انتخابات محلی سلاحی است تا همه‌پرسی روز 1 اکتبر و اراده اکثریت کاتالونیا باطل شود.»

دولت اسپانیا روز شنبه تصمیمی مبنی بر اجرای ماده 155 قانون اساسی این کشور را اتخاذ کرد. این ماده، شرایط انجام مقدمات برای تعلیق برخی از بخش‌های خودمختاری کاتالونیا را بیان می‌کند. اسپانیا قصد دارد کارلس پوجدمون، رئیس دولت کاتالونیا، را از سمت خود برکنار، پارلمان محلی را منحل و انتخابات زودهنگام در این منطقه برگزار کند. با این‌حال، این امر باید به تایید سنای اسپانیا برسد.

پوجدمون یک روز پس از آن در اظهار نظری درباره این اقدام گفت نهادهای کاتالونیا به طور مکرر مورد حمله مادرید و سرزنش پادشاه فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا، قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار