رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:

تدوین ۱۳ هزار استاندارد ملی در سه سال اخیر

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با حمایت‌های دولت در سه سال گذشته ۱۳ هزار استاندارد از سوی این سازمان تهیه و تدوین شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛نیره پیروز بخت روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید اداره کل استاندارد استان قزوین گفت: از ابتدای تاسیس سازمان استاندارد در کشور، ۳۳ هزار مورد استاندارد کالا و خدمات تدوین و تهیه شده است.

وی با اشاره به پوشش روزافزون استاندارد بر کالا‌ها و خدمات، ادامه داد: براساس بند ۲۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بند ۲۰۳۰ سیاست‌های برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی شده تا تمامی کالا‌ها و خدمات زیر پوششش استاندارد اجباری قرار بگیرند.

پیروزبخت اضافه کرد: سیاست ما تنها توسعه استاندارد‌های اجباری نیست بلکه گسترش استاندارد‌های تشویقی و به خصوص خود اظهاری نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در حوزه سیاست فرآیندها، امسال یک هزار کالای داخلی و یک هزار و ۷۰۰ ردیف تعرفه کالا‌های وارداتی را که بیش از ۱۰ هزار مورد را دربر می‌گیرد را مشمول استاندارد اجباری کرده ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شرکت در آیین معرفی و تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد قزوین امروز به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/پ

 رئیس سازمان ملی استاندارد در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.