تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین در خراسان شمالی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون 28 هزار از اراضی کشاورزی استان خراسان شمالی به سیستم های آبیاری نوین تجهیز شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ بهروز عربی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت : در سال مالی جاری ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری ، استانی و آستان قدس  برای احیای تعدادی از قنات های استان اختصاص یافت.

 وی افرود : هم اکنون  714 رشته قنات در استان وجود دارند که 629 رشته آن دایر هستند.

عربی با بیان اینکه کاهش بارندگی های سال های پیشین موجب شده تا 10 درصد از میزان حجم آب موجود در این قنات ها کاهش پیدا کند، اظهار کرد : حفظ سفره های آب زیرزمینی برای ماندگاری کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

وی به اجرای سیستم های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان خراسان شمالی اشاره و اظهار کرد : 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مستعد تجهیز به این سیستم ها هستند که تا پایان سال گذشته 22 هزار هکتار از سطح کشاورزی استان به این سیستم مجهز شدند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : در سال گذشته 36 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک بلاعوض برای تجهیز شش هزار هکتار از سطوح کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین اختصاص یافت که هم اکنون در حال اجرا است.

وی تصریح کرد : برای سال مالی جاری اختصاص 55 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک بلاعوض به استان بابت تجهیز سطوح کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین مصوب شده است.

انتهای پیام/آ

اختصاص 19 میلیارد تومان برای احیای و لایروبی قنات ها در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.