کشاورزی ؛ مبنای توسعه در هر کشور

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه اقتصاد رفسنجان و استان کرمان به محصول کشاورزی پسته وابسته است گفت: آنچه مبنای توسعه در هر کشوری است توسعه در بخش کشاورزی موجب تقویت دیگر بخش ها از جمله صنعت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیار اسکندری، فرماندار رفسنجان گفت: توسعه کشورها بر اساس استراتژی توسعه کشاورزی بوده و از ناحیه درآمدهای کشاورزی بخش های دیگر اقتصاد از جمله صادرات، واردات، صنعت توسعه و غیره رشد می یابند.
وی با اشاره به اینکه در رفسنجان و کرمان توسعه پسته از دیرباز اهمیت دارد و مورد توجه قرار گرفته است بیان کرد: در بحرانهای بعد از انقلاب که برای نظام مقدس جمهوری به وجود آمد و نیز با وجود تحریمها و دوران دفاع مقدس پسته گره گشا بود و امروز هم به عنوان کالای ارزاور در صادرات غیر نفتی حرف اول را می زند.
وی تصریح کرد: نباید مردم را ناراحت و ناامید کرد باید مردم را آگاهسازی کرد و در رابطه با وجود خطرات در جامعه از جمله بحران آب و تهدید شدن منابع آب بایستی فرهنگسازی به نحوی صورت گیرد که روستاییان مجبور به مهاجرت به شهرها نشوند و با صرفه جویی در منابع آب هم تولید محصول افزایش میابد هم اینکه جامعه از خطر زلزله بیش از ده ریشتری کمبود آب در امان خواهد بود.
وی گفت: خاموشی چاههای کشاورزی یکی از دیگر ابعاد این طرح است تا آب به مدت چند ماه در سفره های زیرزمینی ذخیره بماند و از مصرف بی رویه آبها که هم کیفیت و هم کمیت را کاهش می دهد جلوگیری می شود.
انتهای پیام/ی

کشاورزی مبنای توسعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار