دفتر سیاسی طالبان به ترکمنستان یا اندونیزیا منتقل می‌شود

سفیر افغانستان در قطر گفته است که در صورت بسته شدن دفتر طالبان در این کشور، احتمال می‌رود این دفتر به ترکمنستان و یا اندونیزیا منتقل شود.

دفتر سیاسی طالبان به ترکمنستان یا اندونیزیا منتقل می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر افغانستان در قطر گفته است که در صورت بسته شدن دفتر طالبان در این کشور، احتمال می‌رود این دفتر به ترکمنستان و یا اندونیزیا منتقل شود.

«فیض الله کاکر»، سفیر افغانستان در قطر گفته است که کشورهای ترکمنستان و اندونیزیا همکاری خود با پروسه صلح افغانستان را اعلام کرده‌اند.

آقای کاکر بیان داشت که مقام‌های ترکمنستان و اندونیزیا علاقه مندند که در صورت بسته شدن دفتر طالبان در قطر، این دفتر به کشورهای آنها منتقل شود.

وی بیان داشته که حکومت افغانستان مساله بسته شدن دفتر طالبان در قطر را بررسی خواهد کرد.

سفیر افغانستان در قطر افزود: کشورهایی مانند ترکمنستان و اندونیزیا می‌خواهند که در زمینه صلح همکاری کنند و این دفتر ممکن است آنجا منتقل شود.

کاکر از گروه طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند، زیرا به گفته وی، طالبان نمی‌توانند از راه جنگ به اهدافشان در افغانستان برسند.

جمهور نوشت: این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این گزارش‌هایی نشر شده بود که گویا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل از وی خواسته است تا دفتر طالبان در قطر بسته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار