میسر نشدن به کارگیری تکنسین زن ،در اورژانس

مدیر فوریت های پزشکی جنوب کرمان گفت:به دلیل وجود نداشتن امکانات و زیرساخت های خاص ،در کل کشور این امکان وجود ندارد که از زنان در اورژانس و مراکز فوریت های پزشکی استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ابراهیم محمدی مدیر حوادث و فوریت های پزشکی جنوب استان کرمان در خصوص جابجایی مادران باردار و زایمان آنها در آمبولانس های ۱۱۵ و انتشار اخبار آنها در فضای مجازی وکانال های خبری گفت: از آنجایی که جلوگیری از مرگ مادران جز شاخص های اولویت دار سازمان بهداشت جهانی است لذا در همین راستا مرکز فوریت های پزشکی اقدام به کمک مادران باردار می کند.
وی افزود: در این میان مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس 115) جنوب استان کرمان هم هیچ محدودیتی ندارد و مهم نجات جان انسان است .

ابراهیم محمدی با بیان این مطلب افزود مادران بارداری که دچار خطر می شوند از طریق مراکز بهداشت و خانواده ها درخواست آمبولانس جهت انتقال به مراکز درمانی و زایشگاه دارند، که در بین راه زایمان انجام می شود، لذا تکنسین های اورژانس که آموزش های لازم را هم فرا گرفته اند در عمل زایمان به مادر باردار کمک می کنند .

محمدی ضمن تشکر از تلاش عوامل و پرسنل مرکز فوریت های پزشکی جنوب استان کرمان که در همه شرایط بدنبال نجات جان هموطنان خود هستند گفت :مردم هیچ نگرانی نداشته نباشند پرسنل 115 جهت حفظ شأن و شخصیت بیماران ،با توجه به قانون و مسائل شرعی با استعلام از مراجع تقلید با هدف نجات جان مادر و نوزاد در دستور کار خود دادند.

وی در خصوص به کار گیری تکنیسین زن در اورژانس اظهار کرد: به دلیل عدم وجود امکانات و زیرساخت های خاص نه تنها در جنوب استان کرمان بلکه در کل کشور این امکان وجود ندارد که از زنان در اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی استفاده شود.

محمدی بابیان این مطلب که از ابتدای امسال تاکنون 12 زایمان ،در آمبولانس انجام شده است، اظهار کرد:انتظار مااز مراکز جامع سلامت شهری وروستایی این است که هنگام انتقال مادر باردار یک نفر ماما جهت همکاری با پرسنل اورژانس 115 اعزام شود.
انتهای پیام/ی

هنگام انتقال مادر باردار نیاز به یک ماما نیز هست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.