فرازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

«ایران می‌تواند»؛ پاسخ قاطع جوانان ایرانی به سم‌پاشی قدرت‌های استکباری

سفیر پیشین ایران در رومانی گفت: جوانان ایرانی با راه‌اندازی هشتگی در فضای مجازی تحت عنوان «ایران می‌تواند» پاسخ قاطعی به سم‌پاشی قدرت‌های استکباری دادند.

«ایران می‌تواند»؛ پاسخ قاطع جوانان ایرانی به سم‌پاشی قدرت‌های استکباری/ استراتژی «باج‌گیری» ترامپ در برابر ایرانعلی‌اکبر فرازی سفیر پیشین ایران در رومانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به چرایی افزایش توان دفاعی کشورمان، اظهار کرد: اکنون کشورهای غربی تمام توجه خود را روی قدرت دفاعی ما متمرکز کرده‌اند و همواره بر عدم نیازمندی کشورمان به قدرت موشکی تکیه دارند، بنابراین باید اقداماتی برای ارتقای آن انجام دهیم.

به گفته فرازی ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثر کشورهای آن دارای سلاح هسته‌ای هستند، بنابراین زمانی که کشورهای عربی میلیاردها دلار هزینه برای افزایش تسهیلات خود صرف می‌کنند، چرا ما نباید با اعتقاد به توان داخلی در مسیر افزایش توان دفاعی خود گام برنداریم؟

وی گفت: آمریکا درصدد است تا با تبلیغ در رسانه‌های مختلف به همگان بفهماند که ایران با ارتقای توان موشکی خود، در واقع سعی دارد قدرت تهاجمی خود را افزایش دهد و بدین گونه بر منطقه مسلط شود، به همین منظور ما باید با رفتار خردمندانه خود، شرایط را برای نابودی پروژه ایران هراسی فراهم کنیم.

پاسخ قاطع جوانان ایرانی به سم پاشی قدرت‌های استکباری

فرازی با اشاره به موج جدیدی از اعتراضات مردمی در فضای مجازی، گفت: امروز عبارت «ایران می‌تواند» امری اثبات شده است، اما دلیل اصلی راه افتادن این موج جدید از اعتراضات را می‌توان در زمان‌های متمادی و به ویژه در دوران پیش از انقلاب اسلامی جستجو کرد.

سفیر پیشین ایران در رومانی ادامه داد: در این دوران به کرات از سوی کشور‌های استعمارگر مورد اتهام قرار می‌گرفیتم و دائما با تلقین روحیه یأس و ناامیدی ایرانیان را از دستیابی به اهداف خود بازمی داشتند، اما اقدامات ما در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی حضور فعال ایران در عرصه منطقه و جهان را به همگان ثابت کرد.

فرازی با اشاره به هشتگ"ایران می‌تواند" بیان کرد: جوانان ایرانی در پاسخ به اظهارات برخی سران کشور‌های استعمارگر اقدام به راه‌اندازی هشتگی در فضای مجازی تحت عنوان «ایران می‌تواند» کرده‌اند تا بدین گونه به سم پاشی این قدرت‌های استکباری، پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه این اقدامات دو پیآمد اساسی را برای قدرت‌های استعمارگر به دنبال دارد، افزود: قدرت‌های استکباری نباید بیش از این خود را خسته کنند بلکه باید دوباره به تاریخ و دایره پیشرفت‌های خود نگاه کنند تا به نقش مهم جوانان ایرانی در این عرصه پی‌ببرند.

سفیر پیشین ایران در رومانی یادآور شد: نقش مهم جوانان ایرانی در پیشرفت‌های کشور‌های غربی به خوبی قابل مشاهده است، چرا که نسل جوان امروز بیش از گذشته به یک خودباوری دست یافته و توانمندی‌های آنان در زمینه‌های علمی و تکنولوژی متجلی شده است.

وی با بیان اینکه جوانان امروز فریاد نسل جوان گذشته هستند، گفت: نسل جوان امروز حاضر نیست دست تکدی به سوی دیگران دراز کند به همین منظور با اتکا به توانمندی‌های داخلی پشتوانه قوی علمی، فرهنگی و تاریخی خودش روز به روز توانمندی‌های خود در تمامی زمینه‌ها نشان می‌دهد و پیام امروز آنان نشان دهنده این است که کسی نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد.

نباید ایران را به بازار مصرف کالاهای اروپایی تبدیل کرد

سفیر پیشین ایران در رومانی در پاسخ به این سوال که آیا زمان آن نرسیده که کشور‌های اروپایی ایران را در توافق برجام همراهی کنند، اظهار کرد: اتحادیه اروپا پس از جنگ جهانی دوم هیچ گونه حرکت مستقلانه‌ای از خود نشان نداده و این موضوع منجر به افزایش وابستگی این اتحادیه به آمریکا شده است، بنابراین امکان جدایی کشورهای اروپایی از ایالات متحده دور از ذهن است.

فرازی افزود: اکنون اخباری مبنی بر انعقاد قرارداد کشورهای اروپایی با ایران به گوش می‌رسد، یعنی اروپاییان از مرحله شعار خارج شده‌اند و با ورود به بازار کشورمان اندکی خارج از استراتژی‌های کلان آمریکا عمل کردند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی از ایران به عنوان بازار مصرفی برای فروش کالاهای خود یاد می‌کنند، افزود: آنها سعی دارند با سرمایه گذاری در کشورمان بدون ایجاد ارزش افزوده و کارآفرینی، از ایران در جهت بهبود وضع اقتصادی اروپا استفاده کنند، بنابراین باید هوشیار بود تا ایران به بازار مصرفی برای اروپاییان تبدیل نشود و آنها را وادار به انتقال تکنولوژی به داخل کشورمان کنیم.

فرازی امنیت رژیم‌صهیونیستی را مهم‌ترین هدف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برشمرد و گفت: اکنون آرامش رژیم‌صهیونیستی مسئله‌ای است که سبب همراهی اتحادیه اروپا با ایالات متحده شده و باعث شده تا کشورهای اروپایی به هیچ وجه از این مسیر خارج نشوند، لذا این مسئله در تضاد با اهداف اصلی ایران است.

سیاست‌های ایالات متحده در خاورمیانه پنهان است

سفیر پیشین ایران در رومانی با اشاره به استراتژی آمریکا در خاورمیانه بیان کرد: سیاست‌های پنهان ایالات متحده در خاورمیانه خیلی مشخص نیست؛ اما اعتقاد به خاورمیانه جدید مسئله‌ای است که امروز از رفتار اخیر دولتمردان اروپایی و آمریکایی برمی‌آید که نقطه مرکزی این طرح، ایجاد امنیت رژیم‌صهیونیستی با تقسیم دیگر کشورهای خاورمیانه است.

فرازی ادامه داد: تلاش در جهت تداوم درگیری‌های داخلی برای تجزیه حکومت و دولت‌های منطقه ادامه دارد به همین منظور کشورهای بزرگی مانند ترکیه، ایران و حتی عربستان سعودی باید هوشیار باشند که به هیچ وجه در دام این توطئه ها نیفتند.

وی عربستان را بازنده این درگیری‌ها دانست و افزود: به نظر می‌رسد که عربستان سعودی با بازی در زمین این کشورهای سلطه‌گر از هدف اصلی آنان غافل شده و در آینده متضرر خواهد شد.

انتهای پیام/

استراتژی «باج‌گیری» ترامپ در برابر ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار