میرزابزرگ خبر داد:

ضرورت استقرار سیستم بودجه‌ریزی مراکز آموزش عالی بر اساس عملکرد

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم از ضرورت استقرار سیستم بودجه‌ریزی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر اساس عملکردشان خبر داد.

ضرورت استقرار سیستم بودجه‌ریزی مراکز آموزش عالی بر اساس عملکردبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرزابزرگ مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می‌کند، نرم‌افزار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و همچنین ستاد این وزارتخانه اجرایی کند، اظهار کرد: سیستم بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد از سال گذشته در ستاد وزارت علوم و به صورت آزمایشی در دانشگاه شیراز آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، دستگاه‌ها مکلفند در طول این برنامه، سالیانه ۲۰ درصد از بودجه و اعتباراتشان را تحت بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد قرار دهند.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم به بخشنامه ابلاغی بودجه سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه چند خط مشی و سیاست کلی، از جمله اهتمام به انضباط مالی در بودجه و اصلاح نظام اداری ابلاغ شده است.

پیاده‌سازی سیستم بودجه‌ریزی در  ۶۶ دانشگاه منتخب کشور

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در سال جاری، ۶۶ دانشگاه منتخب با نرم‌افزارهای مالی، آموزشی و پژوهشی مشابه را سامانه‌سپاری کنیم و سیستم بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را در این دانشگاه‌ها، پیاده‌سازی کنیم.

میرزابزرگ با اشاره به ضرورت استقرار سیستم بودجه‌ریزی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر اساس عملکرد، خاطرنشان کرد: در این سیستم به هیچ عنوان هدف، مقایسه دانشگاه‌ها نیست؛ چرا که هرم هیئت علمی، تعداد دانشجو و وضعیت کالبدی دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی، روی هزینه‌های دانشگاه به شدت تأثیرگذار است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، در آینده نزدیک، نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر روی سرور این مراکز، پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.