تولید 230 هزار تن سیب در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از تولید 230 هزار تن سیب در مراغه خبرداد.

تولید 230 هزار تن سیب در مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد نریمانی مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به توسعه و حمایت از تولید محصولات کشاورزی گفت: این شهرستان هم اکنون رتبه نخست تولید سیب درختی و عسل طبیعی را در آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده و با تولید 230 هزار تن سیب و 3.2 هزار تن عسل قطب تولید این محصولات در استان است.

وی گفت: امسال از باغات سیب این شهرستان 230 هزار تن سیب درختی معادل 30 درصد سیب تولیدی استان محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان محصول از 11 هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول برداشت شده که به دلیل برخورداری از مرغوبیت، 70 درصد از محصول تولیدی شهرستان به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت سیب از باغات این شهرستان در سال جاری 25 تن در هر هکتار است اضافه کرد: سیب کار نمونه این شهرستان با برداشت 144 تن از این محصول در هر هکتار رکورد جدیدی را در سال کشاورزی جاری در تولید این محصول کسب کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به کسب رتبه نخست استانی در تولید عسل گفت: این شهرستان با تولید سه هزار و 200 تن عسل از حدود 270 هزار کندوی مدرن و سنتی قطب تولید این محصول در منطقه است.

نریمانی افزود: هم اکنون حدود 25 درصد از عسل تولیدی آذربایجان شرقی در این شهرستان و در دامنه های سرسبز سهند تولید شده و بیشتر این محصول به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

وی اضافه کرد: با پایان برداشت عسل و آمارگیری از کلنی های پرورش عسل و زنبورداران این منطقه، کوچ زنبورداران از مراتع این شهرستان به حاشیه شهرها و استان های گرمسیری هم آغاز شده است.

در سال جاری 13 هزار تن عسل و حدود 720 هزار تن سیب در آذربایجان شرقی تولید شده است.

مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و 25 درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود.

هم اکنون حدود 20 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود 280 هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.

 

انتهای پیام/ش

تولید  3.2هزار تن عسل درشهرستان مراغه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.